ایجاد هراس از اسلام‌، شیعه‌ و ایران‌؛ اضلاع توطئه غربی


ایجاد هراس از اسلام‌، شیعه‌ و ایران‌؛ اضلاع توطئه غربی

غرب، به نام آزادی بیان ولی با هدف اسلام‌هراسی دنیا را به چالش کشیده است و توطئه ای را طراحی کرد که اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی سه ضلع آن است. ایکنای لرستان با مصاحبه با کارشناسان ابعاد اسلام‌هراسی را بررسی کرد. لذا علما، نخبگان و اندیشمندان باید با روشنگری و شفاف‌سازی مرز بین آزادی بیان و تخریب ادیان و مذاهب را مشخص کنند تا با این...

ایجاد هراس از اسلام‌، شیعه‌ و ایران‌؛ اضلاع توطئه غربیپدیده هراس از اسلام از زمان ظهور دین اسلام سابقه داشته است؛ اگر چه امروزه، به‌ویژه پس‌از حوادث یازدهم سپتامبر و بیشتر در کشورهای غربی، گستره و عمق آن بیشتر شده است. می‌توان گفت این پدیده در تاریخ کهنی ریشه دارد که سرشار از سلسله درازی از روابط ناآرام میان غرب و اسلام است و در طی این روابط ناآرام، هراس از اسلام در ذهنیت غربی تثبیت شده و موجب شده تا آنان اسلام را چونان خطری جدی بنگرند که تهدید کننده هر چیز غربی است. شاید ریشه این ذهنیت در نوعی تقارن تکراری میان بر آمدن ستاره تمدن اسلامی و فرو شدن ستاره تمدن غربی در طول تاریخ باشد.

برای شکل‌گیری اسلام‌هراسی دلایل و تحلیل‌های مختلفی ذکر شده که از جمله آن‌ها می‎توان به سرشار بودن تاریخ از درگیری‌های میان اسلام و غرب، جهل نسبت به اسلام، تعارض منافع و اختلاف خاستگاه های ارزشی، خلط میان دین اسلام و وضع کنونی مسلمانان، پذیرش تصویرهای پیش ساخته منفی نسبت به مسلمانان و مسائلی از این قبیل اشاره کرد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) غربی‌ها و استکبار جهانی متوجه شدند موج گسترش اسلام در جهان راه افتاده است و اسلام می‌رود تا به دین اول مسلمانان کشورهای غربی تبدیل شود.

اسلام‌هراسی توطئه‌ای بزرگ است

آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به این‌که امروزه متأسفانه ایجاد هراس نسبت به نهضت‌های اصیل، به‌مثابه توطئه‌های بزرگ گسترش پیدا کرده است، اظهار کرد: اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی اضلاع یک توطئه و دارای یک مرکزیت واحد است، از طرفی می‌خواهد اسلام را از چشم نسل‌های امروزی بد جلوه دهد و عجیب این است که در بین پیامبران الهی فقط پیامبر اسلام(ص) را مورد هجوم قرار می‌دهند که نشان‌دهنده این است که از جایی این قضیه تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: در قبال اسلام‌هراسی باید در تبیین سیره پیامبر(ص) و انعکاس دادن سیره اخلاقی، الهی، انسانی، در رفتار و نگاه خود و جوامع اسلامی تمرکز کنیم، چراکه یک توطئه بزرگ است و در مبارزه با آن باید به‌نوعی گفت‌وگوهایی با ملت‌های اسلامی داشته باشیم و تمرکز بر خطر اسلام‌هراسی در جهان اسلام را بیشتر و ابعادش را باز کنیم.

مبلغی ادامه داد: شیعه اصولاً مدافع اسلام و در جهت خدمت به امت اسلامی بوده است، اما این را امروزه طور دیگری وانمود می‌کنند که گویا خطری برای امت است حتی ملت‌هایی که از قبل امیدهایی بسته بودند به وحدت شیعه و سنی امروزه تبلیغات زیادی است که آن‌ها را به وحدت بدبین کنند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در ادامه اشاره‌ای به ایران‌هراسی کرد و افزود: مواجهه با این خطر بسیار حساس است و ابعاد مختلفی دارد، باید از حیث هم‌اندیشی فکری، دیپلماسی، سیاسی و راهبردی تمرکزمان بر خطر ایجاد نسبت به هر سه افزایش یابد، یکی‌از راه‌های مواجه سلوک است چراکه ما سلوکمان باید کمترین بهانه در اختیار کسانی بدهد که با همه توان و قوت آمده تا نقاطی را بگیرند و به‌دروغ بزرگ کنند، ما باید در این زمینه خیلی رفتار دقیق‌تر و حساب‌شده‌تری داشته باشیم.

لزوم تشکیل مراکز پاسخ‌گویی به شبهات در فضای مجازی

حجت‌الاسلام محمد امیری، از کارشناسان مذهبی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه‌با شیوع اسلام‌هراسی، گفت: غربی‌ها و استکبار جهان، اسلامی را به دنیا معرفی می‌کنند که کاری با ایثار و شهادت و مفاهیم ارزشی نداشته و فقط در حج و زکات خلاصه می‌شود این در حالی‎است که از دیدگاه اسلام آمریکایی، دین هیچ‌گونه جنبه سیاسی ندارد.

وی افزود: دشمنان اسلام مروج اسلام تکفیری در جهان شدند و با تشکیل گروه‌هایی چون داعش و جبهه النصره چهره‌ای خشن را از دین اسلام ارائه دادند.

امیری موج اسلام هراسی داعش را در راستای اسلام امریکایی دانست و خاطرنشان کرد: داعش با پرچم الله‌اکبر هر جنایتی را انجام می‌دهد این در حالی‌است که تمام جنایات داعش با نام دولت اسلامی عراق و شام انجام می‌شود.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: دشمنان موج اسلام هراسی را با تشکیل گروه‌های داعش و دیگر گروهک‌ها چون طالبان و القاعده گسترش دادند و حتی انفجارهای برج‌های دوقلوی آمریکا را به اسلام نسبت دادند این در حالی‌است که وقتی در گوگل نام اسلام سرچ می‌شود مترادف آن نام تروریست است.

این مدرس حوزه با یادآوری این مطلب که اسلام آمریکایی، اسلام مرفهین بی‌درد است، اضافه کرد: اسلام آمریکایی اعتقاد به جدایی دین از سیاست دارد این در حالی‌است که اسلام آتاتورک و سکولاریسم نیز مشابه اسلام آمریکایی، بر علیه اسلام هستند.

وی با یادآوری این مطلب که سینمای هالیوود در زمینه موج اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی بیش‌از ۳۰۰ فیلم تهیه کرده است، اضافه کرد: فیلم‌های هالیوود در رد چهره اسلام در اروپا و با پشتیبانی صهیونیسم جهانی برعلیه اسلام فعالیت می‌کنند.

امیری با یادآوری این مطلب که در هالیوود مسلمانان به‌عنوان افرادی خشن و بداخلاق معرفی می‌شوند، اضافه کرد: موج اسلام‌هراسی به‌دلیل ترس دشمنان از گسترش اسلام است.

وی به وجود ۵ هزار عرفان کاذب در دنیا برای ایجاد موج اسلام‌هراسی اشاره کرد و افزود: وظیفه ما بصیرت‌بخشی ایجاد مراکز پاسخ‌گویی به شبهات دینی در فضای مجازی است چراکه استکبار جهانی می‌خواهد جوانان و نوجوانان را از اسلام واقعی، فراری دهد.

استفاده از ابزارهای مختلف برای بد جلوه دادن چهره اسلام

رضا زیودار، از کارشناسان فرهنگی و اجتماعی لرستان نیز در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان این‌که موضوع اسلام‌هراسی و تبلیغات وسیع در این حوزه مساله‌ای نیست که بتوان به‌راحتی از کنار آن گذشت، اظهارکرد: آغاز اسلام‌هراسی را می‌توان از همان شروع اسلام دید، در صدر اسلام و درهمان مکه و مدینه نیز مخالفین اسلام تهمت‌هایی را به اسلام و مسلمانان می‌زدند و فضایی را ایجاد می‌کردند که مسلمانان و چهره‌ها و اهداف‌شان را مخدوش کنند، آن‌ها در ضدیت با اسلام جدی و شدید عمل می‌کردند و این‌گونه برخوردها با دین الهی همواره تداوم داشته و دارد، همان‌طور که در جنگ‌های صلیبی هم شدت گرفته بود.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها از همان ابتدا با توجه به این‌که مسلمانان دشمن اصلی آنان بودند از ابزارهای مختلفی برای بد جلوه دادن چهره مسلمانان و اسلام استفاده کردند و امکانات بسیاری را برای این منظور به کار گرفتند که در این راستا اگر دقت شود، متوجه خواهید شد که خیلی از رسانه‌های مهم آمریکا در دست صهیونیست‌هاست، آن‌ها از این اهرم‌ها برای ضربه زدن به مسلمانان و اسلام استفاده کرده و می‌کنند.

این کارشناس فرهنگی و اجتماعی با یادآوری این‌که اسلام‌هراسی یک عقبه تاریخی دارد و البته با پیروزی انقلاب اسلامی این پروژه در دنیا دامنه و شدت بیشتری یافته است، اضافه کرد: اگر بخواهیم بدانیم که چه زمانی اسلام‌هراسی کمتر خواهد شد، باید انگیزه‌ای که اسلام‌هراسی را افزایش داده پیدا کرده و از بین ببریم، که این امر زمانی اتفاق می‌افتد که رژیم صهیونیستی نباشد.

زیودار در رابطه‌با شیوه‌های اسلام‌هراسی گفت: کشورهای مستکبر به‌شدت از رسانه‌ها و هالیود استفاده می‌کنند و در حوزه کتاب و مطبوعات نیز به شدت فعال هستند کمااینکه هم‌اکنون در رسانه‌های آمریکا اگر کسی علیه سیاه‌پوستان، یهودی‌ها و یا دیگر نژادها اهانتی و یا اعتراضی داشته باشند، حتی از کار اخراج می‌شود، در حالی‌که تنها دینی که اهانت به آن جایز است و گروه اهانت‌کننده چه‌بسا تشویق هم می‌شود، اسلام است.

وی افزود: موضوع اسلام‌هراسی در آمریکا و غرب یک مثلث است، یک ضلع این مثلث رسانه‌ها هستند، یک ضلع دیگر دولت‌ها و ضلع سوم آن اشخاصی هستند که در اتاق‌های فکر این نوع برخوردها را توجیه می‌کنند این در حالی‎است که حتی در این مجموعه آدم‌هایی هستند که خودشان مسلمان‌زاده‌اند، به هر حال باید توجه داشت که این وضعیت کاملاً حساب شده است و سیستماتیک دنبال می‌شود.

اهمیت وحدت مسلمانان در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان

امیرعلی‌حیدر امیری، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا در گفت‎وگو با ایکنا در رابطه‌با گرایش مردم غرب به دین مبین اسلام، اظهارکرد: امروز غرب به‌منظور کنترل مردم اروپا در عدم گرایش به دین مبین اسلام به حربه‌های متعددی متوسل شده زیرا تعداد مسلمانان جوامع اروپایی روز به روز در حال افزایش است و دولت‌های غربی این مسئله را خطری برای خود تلقی می‌کنند.

وی ادامه داد: از سال ۲۰۱۰ تا به امروز، تعداد مسلمانان کشوری اروپایی مثل فرانسه به دو برابر افرایش یافته است و پیش‎بینی شده که در سال ۲۰۵۰ دین رسمی کشور فرانسه، اسلام است نه مسیحیت؛ لذا آن‌ها که از این واقعه هراس دارند، با تشکیل گروهک تکفیری ـ تروریستی داعش درصدد این هستند که با ارائه چهره خشنی از اسلام، از گرایش روزافزون مردم اروپا به دین اسلام جلوگیری کنند.

امیری با اشاره به این‎که در حال حاضر انواع رسانه‌های غربی در خدمت اهداف پیدا و پنهان پدیدآورندگان و حامیان گروه داعش هستند تا چهره دین اسلام را در اذهان تخریب کنند، اضافه کرد: بنابراین هر زمانی‌که لازم باشد برای گِل‌آلود کردن فضای فکری مردم، داعش را به اعمال تروریستی برعلیه روزنامه‌ها، اشخاص، جریان‌ها و مؤسسات ظاهراً مخالف اسلام وادار می‌کنند.

این نویسنده تصریح کرد: گروهک تروریستی داعش مجله کم‌ارزش و بی‌نام و نشان «شارلی‌ابدو» که در تیراژ ۴۰ تا ۵۰ هزار توزیع می‌شود را به‌طوری مورد حمله قرار داد که تعدادی از کارکنان آن کشته شدند تا با ایجاد جو امنیتی در اروپا مسلمانان را به طرق مختلف تخریب کنند.

وی عنوان کرد: اهانت‌های سلسله‌وار به مقدسات و آزار و اذیت مسلمانان در دنیا مانند ایجاد جنبش به ظاهر ضد مهاجرتی به نام «پکیدا» در آلمان که مسلمانان را مورد تهاجم قرار می‌دهد، بیان‌گر این موضوع است که امروزه روند اسلام‌ستیزی، مسیحیت‌ستیزی و ایجاد اختلاف میان اقوام، مذاهب و ادیان از طرف غرب و مؤسساتی از قبیل «تاویستاک» به‌عنوان یک راهبرد در دنیا مطرح و در حال عملیاتی شدن است.

امیری افزود: غرب، به نام آزادی بیان ولی با هدف اسلام‌هراسی دنیا را به چالش کشیده است لذا علما، نخبگان و اندیشمندان باید با روشنگری و شفاف‌سازی مرز بین آزادی بیان و تخریب ادیان و مذاهب را مشخص کنند تا با این توطئه خطرناک مبارزه کرده و پیام اسلام که نویدبخش صلح و رحمت و مهربانی است را به گوش همه مردم دنیا برسانند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت وحدت مسلمانان در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان، تصریح کرد: شیعه و سنی امروز از خباثت‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام آگاه شده‌اند لذا با وحدت‌نظر و در اقدامی هماهنگ با ایجاد جنبش‌های اعتراض‌آمیز در عرصه‎های میدانی و فضای مجازی با دشمن مبارزه می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر کسی به نام دین به ادیان دیگر حمله کند نه‌تنها دین‌دار نیست بلکه اقدامات او ضددینی نیز هست لذا امید داریم که به مدد و الطاف خفیه‌ الهی همه توطئه دشمنان نقش بر آب شود.

باید گفت اسلام صرفاً دینی روحانی و بی‌اعتنا به دنیا نیست، بلکه دینی فراگیر است که همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی انسان‌ها را مورد توجه قرار داده است. امروزه نیازی حیاتی به آشنایی با اسلام احساس می‌شود و پیش از دیگران فرزندان امت اسلام باید آن‌را خوب بشناسند و این‌جا نقش حکومت‌های اسلامی در معرفی چهره درخشان اسلام رخ می‌نماید. برای معرفی اسلام به دیگران از عنصر حکمت و موعظه نیکو بهره برد و شمار زیاد اسلام‌آوردگان نشان می‌دهد که بشریت را گم کرده، چه‌قدر تشنه قرار گرفتن در زیرسایه دین خاتم و پایان بخشیدن به سرگشتگی‌هایش در وادی‌های پوچ‌گرایی و عدم‌گرایی و گمراهی است.

تئوریسین‌های غربی بر این عقیده هستند که تا سال ۲۰۵۰ دین اسلام، دین اول فرانسه خواهد شد و گسترش و نفوذ اسلام تا حدی است که غربی‌ها و استکبار جهانی از تبدیل شدن اسلام به دین اول در اروپا هراس دارند که در این راستا غربی‌ها و استکبار جهانی برای مقابله با گسترش اسلام در جهان، وهابیت را به‌عنوان نماد اسلام معرفی کردند.

استکبار جهانی و غربی‌ها می‌خواستند با نشان دادن وهابیت چهره‌ای از اسلام آمریکایی را نشان دهند که هیچ‌گونه تشابهی با اسلام واقعی ندارد کمااینکه اسلام آمریکایی مخالف مقوله ایثار و شهادت است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست