ساماندهی ماهی‌فروشان دستفروش به دستور فرمانداربندرعباس/اجاره 15 میلیون ریالی غرفه ها


ساماندهی ماهی‌فروشان دستفروش به دستور فرمانداربندرعباس/اجاره 15 میلیون ریالی غرفه ها

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس از جابجایی ماهی‌فروشان به بازار جدید و ساماندهی دست‌فروشان این بخش خبر داد.

علی عامری‌سیاهویی روز گذشته(هشتم اسفندماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه جابجایی و ساماندهی بازار ماهی‌فروشی قدیم و ماهی‌فروشان دست‌فروش آغاز شده است، اظهار کرد: این اقدام با توجه به شیوع بیماری کورونا در سطح کشور و خطرآفرین بودن بازار دست‌فروشی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه عدم رعایت نکات و اقدامات بهداشتی در این بخش همواره مورد انتقاد مردم قرار داشته است، افزود: این بخش از بازار ماهی‌فروشان به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی یکی از اماکن خطرناک در مسئله گسترش شیوع بیماری کورونا تلقی می‌شد و به دستور فرماندار بندرعباس جمع‌آوری شده است.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه هفتم اسفندماه بخش حاشیه‌ای بازار ماهی‌فروشان کنونی(قدیم)، سایه‌بان‌ها و غرفه‌ها جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: این اقدام با هماهنگی تعاونی ماهی‌فروشان، نیروی انتظامی، فرمانداری و مدیریت تخلفات شهری شهرداری صورت گرفته است.
عامری با بیان اینکه بازار جدید ماهی‌فروشان بندرعباس آماده بهره‌برداری شده است، در تشریح جزئیات واگذاری و استقرار ماهی‌فروشان بازار کنونی در بازار جدید، گفت: از مجموع ۲۲۲ غرفه ساخته شده در بازار جدید، ۷۰ غرفه متعلق به شهرداری است که با نظر مثبت شهردار و موافقت شورای اسلامی شهر، ۵۲ غرفه با شرایط مشخص به افرادی که اکنون در بازار قدیم مشغول فعالیت بوده و دارای پروانه کسب هستند، واگذار می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود ۳۰ نفر دستفروش نیز در حاشیه بازار قدیم مشغول فعالیت بوده‌اند، ادامه داد: برای حل مشکل این افراد، هر غرفه از ۱۸ غرفه باقیمانده شهرداری در بازار جدید، به دو نفر واگذار می‌شود و بدین ترتیب مشکل این افراد نیز رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه ممکن است ابتدای کار بازار جدید مشکلاتی در این بازار وجود داشته باشد که به محض نمایان شدن رفع می‌شود، تصریح کرد: بر اساس تصمیمات ضروری در راستای جلوگیری از افزایش قیمت ماهی، اجاره هیچ‌کدام از غرفه‌های واگذار شده توسط سرمایه‌گذار نباید بیش از ۱۵ میلیون ریال(۱.۵۰۰ هزار تومان) باشد.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس در پایان نیز عنوان کرد: به شهروندان نیز توصیه می‌کنیم به منظور حفط سلامت خود، نسبت به تهیه ماهی از مراکز معتبر و بهداشتی حساس بوده و از دست‌فروشان خرید نکنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس