کرونا در قم؛ استاندار: مهم‌ترین اولویت دولت سلامت عمومی مردم است


کرونا در قم؛ استاندار: مهم‌ترین اولویت دولت سلامت عمومی مردم است

قم - ایرنا - استاندار قم، با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت دولت سلامت عمومی مردم است، سیاست های اتخاذ شده در این راستا را مورد توجه قرار داد و گفت: مقابله با ویروس کرونا نیازمند مشارکت همگانی است.

به گزارش روز جمعه از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست طی سخنانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در شهر قم و کشور اظهار کرد: برگزاری جلسات پدافند زیستی و بحران استان قم از نیمه دوم بهمن ماه آغاز شد.

وی با اشاره به مثبت اعلام شدن آزمایش ۲ تن از شهروندان قمی در روز ۳۰ بهمن ماه ستاد بحران استان قم به صورت ویژه در همان روز برگزار و مسئولیت دستگاه های دولتی مختلف در راستای کنترل آن مشخص شد.

سرمست پیگیری برای تامین تجهیزات مورد نیاز در استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: وزارت بهداشت در این راستا اقدامات مناسبی را انجام داده است.

استاندار قم توزیع ماسک و تجهیزات بهداشتی در سطح استان را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در این راستا با محوریت دانشگاه علوم پزشکی استان از همه ظرفیت ها از جمله نیروهای بسیج استفاده شده است.

وی با اشاره به قرنطینه نمودن ۲ بیمارستان کامکار و فرقانی و رزرو ۲ بیمارستان دیگر در استان قم در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: اقدامات لازم برای پذیرش و خدمات رسانی به بیماران صورت پذیرفته است.

سرمست نگاه ویژه وزارت بهداشت به استان قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رئیس محترم جمهور، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و معاون اول رئیس جمهور به تناوب طی تماسهایی پیگیر مسائل مرتبط با شیوع ویروس کرونا بوده و دستورات لازم را صادر نمودند.

وی با اشاره به ارائه آموزش های لازم به مردم در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری گفت: رعایت بهداشت فردی و قرنطینه نمودن افراد مشکوک به این بیماری در منازل بهترین راه پیشگیری از این بیماری می باشد.

وی سلامت مردم را مهمترین اولویت مسئولین دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید ضمن همراهی و رعایت مسائل بهداشتی فردی و محیطی از حضور در مکان های پرازدحام خودداری کنند.

سرمست ضمن تشکر از اعضای محترم شورای تامین، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و قرارگاه پدافندزیستی استان از خدمات و تلاشهای ارزشمند کادر درمانی و پرستاری بیمارستان های قم قدردانی نمود.

گفتنی است جلسات شورای معاونین استانداری و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان روزانه به ریاست استاندار قم برگزار و ضمن بررسی وضعیت اقدامات صورت گرفته نسبت به پیگیری ها موضوعات دستورات لازم صادر می گردد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

«بیماری کرونا» ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه با اشاره به آخرین آمار ابتلا به کرونا در کشور، اعلام کرد: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور افزود: از روز چهارشنبه تا پنجشنبه با توجه به افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا، ۱۰۶ ابتلای قطعی تشخیص داده شده و در این بازه زمانی هفت نفر فوت کرده‌اند. در نتیجه در مجموع ۲۴۵ نفر ابتلای قطعی و ۲۶ نفر فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم.

وی ادامه داد: از این ۱۰۶ ابتلای قطعی جدید، ۳۸ نفر در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، هفت نفر در قم، یک نفر در همدان، هشت نفر در اصفهان، هفت نفر در مازندران، پنج نفر در اردبیل، سه نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، سه نفر در سمنان، دو نفر در کرمانشاه، سه نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و دو نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟