نماز جمعه در اراک و هشت شهر دیگر استان مرکزی برگزار نمی‌شود


نماز  جمعه در اراک و هشت شهر دیگر استان مرکزی برگزار نمی‌شود

اراک - ایرنا - مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع احتمالی کرونا ویروس در اراک و هشت شهر دیگر این استان برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام‌والمسلمین محمد حاجی‌پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه مشاهده موارد مثبت کرونا ویروس در برخی شهرستان‌های استان مرکزی برای پیشگیری و مقابله با این بیماری، نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرهای اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان، آشتیان، کمیجان، خنداب و خنجین برگزار نمیشود.

کرونا، ویروسی شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۰ استان کشور درگیر کرونا است و ۱۴۱ نفر تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند که ۵۴ نفر بهبود یافته و ۲۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نماز عبادی و سیاسی جمعه در ۳۳ شهر این استان اقامه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من