افزایش 16 درصدی کشفیات اشیاء تاریخی در کرمانشاه


افزایش 16 درصدی کشفیات اشیاء تاریخی در کرمانشاه

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه از افزایش 16 درصدی کشفیات اشیاء تاریخی در استان طی یازده ماهه امسال خبر داد.

سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان بهمن 200 قلم شی تاریخی در استان کشف و ضبط شد، اظهار کرد: از این تعداد 138 قلم اصلی و 62 قلم نیز تقلبی بوده است.

وی بااشاره به افزایش آمار اشیاء تاریخی کشف شده در استان، تصریح کرد: این میزان کشفیات به نسبت مشابه سال قبل رشدی 16 درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه درخصوص اشیاء تقلبی کشف هم گفت: برابر قانون به همان میزانی که برای اشیاء اصلی جرم در نظر گرفته می‌شود، برای اشیاء تقلبی نیز جرم مد نظر خواهد بود، چرا که این اشیاء به قصد کلاهبرداری از روی نمونه اصلی ساخته شده‌اند.

وی در ادامه به انجام بیش از 18 مورد حفاری غیرمجاز به منظور کشف اشیاء تاریخی در استان هم اشاره کرد و افزود: در این راستا 21 نفر را دستگیر و با تشکیل پرونده آنها را به مراجع قضایی استان تحویل دادیم.

ایمان پور در ادامه کرمانشاه را یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه آثار تاریخی دانست و گفت: متاسفانه گاها مشاهده می‌شود عده ای از سودجویان تنها با این تخیل که در برخی بناهای تاریخی ممکن است، اشیاء تاریخی و عتیقه وجود داشته باشد، اقدام به حفاری و تخریب این بناها می‌کنند.

وی تاکید کرد: این اقدام سودجویان در حالی است که در این بناها عموما شی تاریخی وجود ندارد و آنچه را که باعث شده تا این بناها برای ما دارای اهمیت باشند و باستان‌شناسان روی آنها کار کنند تنها مطالعه زندگی گذشتگان است، نه اینکه بدنبال اشیاء تاریخی در آنها باشند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه یادآور شد: به منظور حفاظت از آثار تاریخی استان و جلوگیری از تخریب آنها توسط سودجویان، بصورت 24 ساعته گشت‌هایی را در سطح استان فعال داریم، اما از ظرفیت انجمن‌های میراثی، دهیاران، انجمن‌های مردم نهاد، بسیج و نیروی انتظامی هم در این زمینه استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی