مردم در شرایط فعلی از ورزش در محیط‌های بسته اجتناب کنند


مردم در شرایط فعلی از ورزش در محیط‌های بسته اجتناب کنند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان گفت: توصیه می‌کنیم در شرایط کنونی مردم از حضور در اماکن ورزشی سرپوشیده و بسته اجتناب کنند و در صورت لزوم فعالیت‌های ورزشی را بیشتر در محیط‌های باز انجام دهند.

محمد سلطان‌حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اماکن سربسته ورزشی امکان انتشار ویروس کرونا را افزایش می‌دهد و خطر ابتلا به بیماری زیاد است.

وی تاکید کرد: محیط های ورزشی باید بر اساس دستورالعمل‌های حوزه بهداشت و سلامت استان اصفهان بطور مداوم ضدعفونی شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در بیش از ۳۰ کشور جهان خاطرنشان کرد: چند استان کشور ما هم درگیر این بیماری هستند و تمام مقامات حوزه بهداشت و سلامت چه در استان و چه در سطح ملی برای مقابله با ویروس، مواردی را اعلام و وزارت ورزش و جوانان نیز بر اساس نظرات تخصصی ابلاغیه‌ای در باره برگزاری مسابقات، رویدادها و فعالیت های ورزشی صادر کرده که لازم الاجراست.

مدیرکل ورزش و جوانان اضافه کرد: چنانچه باشگاه‌ها، استخرها و در کل اماکن ورزشی اصول بهداشتی همچون ضدعفونی کردن را رعایت کنند، منعی برای فعالیت‌های ورزشی ندارند، اما توصیه می شود که مردم از فعالیت‌های غیرضروری، همچنین حضور در محیط های ورزشی پرتراکم پرهیز کنند.

سلطان‌حسینی ادامه داد: مسابقات و رویدادهایی که نیاز نیست در این زمان برگزار شود به زمان دیگری موکول شود که در این زمینه فدراسیون‌ها و هیات های ورزشی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: تمام برنامه‌ها، جشنواره، همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی که ضرورتی برای اجرای آنها در این شرایط نیست بهتر است به زمان دیگری موکول شود.

بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در آن کشور و سایر کشورها از جمله ایران به ویروس مبتلا شده‌اند.

تاکنون صدها نفر در جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور روز پنجشنبه به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ نفر رسید.

تا کنون نتیجه آزمایش هشت بیمار در استان اصفهان در ابتلا به کرونا مثبت اعلام شد که یک نفر از آنها فوت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی