عکس ؛ احیای ستاره پرسپولیس ؛ هدیه یحیی به مهدی ترابی


عکس ؛ احیای ستاره پرسپولیس ؛ هدیه یحیی به مهدی ترابی

پرسپولیس یک بازی مهم دیگر را برد تا در روزی که استقلال و سپاهان امتیاز از دست دادند، حاشیه امنیت بیشتری در صدر جدول پیدا کند. نوشته عکس ؛ احیای ستاره پرسپولیس ؛ هدیه یحیی به مهدی ترابی اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

عکس ؛ احیای ستاره پرسپولیس ؛ هدیه یحیی به مهدی ترابی

سه نکته فنی از پرسپولیس-شهرخودرو ؛ بازگشت بشار رسن ، به سود ترابی
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۹:۰۰
عکس ؛ احیای ستاره پرسپولیس ؛ هدیه یحیی به مهدی ترابی

پرسپولیس یک بازی مهم دیگر را برد تا در روزی که استقلال و سپاهان امتیاز از دست دادند، حاشیه امنیت بیشتری در صدر جدول پیدا کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بازی پرسپولیسشهرخودرو نکات فنی جالبی داشت. پرسپولیس که در نیمه اول خیلی زود به دو گل رسید، در اوایل نیمه دوم کمی متزلزل ظاهر شد و شهرخودرو با زدن گل امیدوار شد که به بازی برگردد، اما مهدی ترابی تکلیف بازی را با پنالتی ای که گرفت و البته ضربه پنالتی ای که زد، روشن کرد. سه نکته فنی از بازی امروز را مرور می کنیم:

۱-یحیی باز هم با مالکیت کمتر برنده شد

پرسپولیس با گل محمدی چهار بازی در لیگ برتر انجام داده و ۱۰ امتیاز گرفته است، آمار خوبی که باعث شده صدرنشینی پرسپولیس ادامه پیدا کند و فاصله با تیم دوم جدول بیشتر هم بشود. نکته جالب اینجاست که در این چهار بازی، پرسپولیس فقط در دربی تهران مقابل استقلال مالکیت توپ بیشتری از حریف داشت، به خصوص به این دلیل که استقلال در اواسط نیمه دوم گل دوم را زد و از پرسپولیس جلو افتاده بود. پرسپولیس در این بازی یک امتیاز گرفت اما هر سه پیروزی دیگر تیم گل محمدی مقابل صنعت نفت، تراکتور و شهرخودرو با مالکیت توپ کمتر از حریف به دست آمده است. پرسپولیس امشب ۴۳ درصد مالکیت توپ داشت و البته با توجه به اینکه دو گل زودهنگام زده بود، طبیعی بود که روی دفاع بیشتر تمرکز کند و شهرخودرو نیاز به حفظ توپ داشته باشد.

۲-نفع ترابی از بازگشت بشار

مهدی ترابی که در نیم فصل اول بهترین بازیکن تیم کالدرون بود، حالا اولین گلش برای گل محمدی را هم به ثمر رساند. به نظر می رسد تغییر کلی در بدنه هجومی پرسپولیس، قدرت مانور ترابی را بیشتر کرده است. با بیرون رفتن اوساگوآنا از ترکیب، حضور بشار در خط میانی و بازگشت وحید امیری به خط حمله، جا برای حرکات پا به توپ ترابی بازتر شده و شماره ۹ پرسپو‌لیس با آزادی عمل بیشتری بین خطوط پا به توپ حرکت می کند. ترابی در بازی یک پاس کلیدی داد، پنالتی گرفت، گل زد و نمره عالی ۹ را گرفت تا بهترین بازیکن میدان شود. ترکیب پرسپولیس به تدریج به همان چیزی نزدیک شده که در هفته های پایانی حضور کالدرون دیده بودیم. حضور ترابی و بشار در کناره ها و زوج علیپور-امیری در خط حمله، تشکیل یک مربع زهردار در بدنه هجومی پرسپولیس را داده است.

عکس ؛ احیای ستاره پرسپولیس ؛ هدیه یحیی به مهدی ترابی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان