مشخصات فنی آئودی RS 6، ب‌ام‌و M 5، مرسدس E 63 و پانامرا توربو S


مشخصات فنی آئودی RS 6، ب‌ام‌و M 5، مرسدس E 63 و پانامرا توربو S

آلمان‌ها طی سال‌ها به ساخت خودرو‌های خانوادگی بسیار سریع و قدرتمند شهرت یافته‌اند. خودرو‌هایی که پرفورمنس یک سوپراسپرت را ارائه می‌کنند و درعین‌حال قابلیت استفاده‌های خانوادگی و روزانه را هم دارند.

مشخصات فنی آئودی RS 6، ب‌ام‌و M 5، مرسدس E 63 و پانامرا توربو S به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آلمان‌ها طی سال‌ها به ساخت خودرو‌های خانوادگی بسیار سریع و قدرتمند شهرت یافته‌اند. خودرو‌هایی که پرفورمنس یک سوپراسپرت را ارائه می‌کنند و درعین‌حال قابلیت استفاده‌های خانوادگی و روزانه را هم دارند.

فرمول ساخت این خودرو‌ها تزریق پرفورمنسی خیره‌کننده به یک سدان یا استیشن است که آلمان‌ها در آن استاد هستند. نتیجهٔ این فرمول، ارائهٔ خودرو‌هایی سریع و کاربردی برای خانواده‌ها است. بهترین‌های آلمان شامل ب‌ام‌و M پاور، آئودی RS، مرسدس AMG و پورشه برای ساخت بهترین نسخه از این خودرو‌های با پرفورمنس دیوانه‌وار کار می‌کنند، اما کدام‌یک سریع‌ترین خودرو را ساخته است؟ برای مشخص شدن پاسخ این سؤال، جدیدترین نمونه از این سوپراسپرت‌های چهاردر آلمانی گرد هم جمع شده‌اند تا مشخص شود سریع‌ترین آن‌ها کدام است.

شرکت‌کنندهٔ نخست این رقابت جذاب، نسل کاملاً جدید آئودی RS۶ است. این سوپر استیشن خودرویی رؤیایی است که ۶۰۰ اسب بخار از نیروگاه ۴ لیتری V۸ توئین توربو را با کارایی یک استیشن خانوادگی ترکیب می‌کند.

برخلاف دیگر محصولات RS آئودی که انتقال نیرو در آن‌ها توسط گیربکس‌های دوکلاچه صورت می‌گیرد، در RS۶ به دلیل گشتاور عظیم ۸۰۰ نیوتن متری از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده شده است. این ماشین همچنین از سیستم چهارچرخ محرک افسانه‌ای کواترو هم برخوردار است که کمک شایانی به قابلیت‌های حرکتی این استیشن ۲ تنی می‌کند.

مشخصات فنی آئودی RS 6، ب‌ام‌و M 5، مرسدس E 63 و پانامرا توربو S

خودروی بعدی مرسدس E۶۳ S AMG استیشن است. سازندهٔ این هیولا یعنی تیم AMG اعتقاد دارد نیازی نیست خریداران مجبور باشند بین یک استیشن خانوادگی و یک V۸ توئین توربوی قدرتمند یکی را انتخاب کنند. این نیروگاه ۴ لیتری در سینهٔ E۶۳ بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و انتقال آن توسط گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک با تنظیم AMG و سیستم ۴Matic مرسدس به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

مشخصات فنی آئودی RS 6، ب‌ام‌و M 5، مرسدس E 63 و پانامرا توربو S

ب‌ام‌و M۵ کامپتیشن تنها سدان حاضر در این درگ سوپر استیشن‌ها است. البته فرمول ساخت این ماشین تفاوتی با رقبا ندارد و در اینجا هم یک نیروگاه ۴.۴ لیتری V۸ توئین توربوی قدرتمند در سینهٔ یک سدان خانوادگی قرار داده شده است.

۶۲۵ اسب بخار قدرتی که توسط این موتور تولید می‌شود توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم XDrive به هر چهارچرخ انتقال میابد. بااین‌حال اگر بازهم برخی می‌خواهند این قدرت و پرفورمنس را در قالب یک سری ۵ استیشن داشته باشند می‌توانند سراغ آلپینا B۵ تورینگ بروند که ۶۰۸ اسب بخار قدرت دارد؛ و نهایتاً آخرین خودروی این جمع هم پورشه پانامرا اسپرت توریزمو توربو S E-Hybrid است.

مشخصات فنی آئودی RS 6، ب‌ام‌و M 5، مرسدس E 63 و پانامرا توربو S

این ماشین، اما برخلاف سه رقیب دیگر، علاوه بر موتور هشت سیلندر قدرتمند و دو توربوشارژر، سلاح دیگری هم دارد که آن نیروی کمکی الکتریسیته است. در پانامرا توربو S، موتور‌های برقی به کمک پیشرانهٔ ۴ لیتری V۸ توئین توربو آمده‌اند و مجموع خروجی سیستم را به ۶۸۰ اسب بخار رسانده‌اند تا قوی‌ترین شرکت‌کنندهٔ این نبرد باشد؛ بنابراین می‌توان گفت پورشه در این خودرو از روشی هوشمندانه استفاده کرده و چشمگیرترین استیشن هیبریدی پرفورمنس دنیا را ساخته است.

مشخصات فنی آئودی RS 6، ب‌ام‌و M 5، مرسدس E 63 و پانامرا توربو S

بنابراین روی کاغذ این خودرو‌ها تقریباً در یک سطح هستند، زیرا همگی بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود ۸۰۰ نیوتن متر دارند. وزن همهٔ آن‌ها حدود ۲ تن است و نیروی موتور در همه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این موضوع، رقابت میان این ماشین‌ها را بسیار جذاب و دیدنی می‌کند. پس بدون اتلاف وقت ویدئوی زیر را تماشا کنید تا دریابید سریع‌ترین خودروی خانوادگی حال حاضر آلمان کدام است.

مشخصات فنی آئودی RS 6، ب‌ام‌و M 5، مرسدس E 63 و پانامرا توربو S

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !