نگاهی به مجموعه شعر «با او»


نگاهی به مجموعه شعر «با او»

اراک - ایرنا - «با او» نام مجموعه منظومی از سروده‌های «مریم محمودی» است که شاعر محوریت آن را بر موضوعاتی با عنوان «آن‌چه بین من و او گذشت»، قرار داده و در جای جای کتاب ارادت خود به ائمه اطهار(ع) را نیز نشان داده است.

این کتاب ۶۴ صفحه‌ای با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی نشر «اندیشه‌ صادق» به چاپ رسیده و و با قیمت ۵۲ هزار ریال روانه کتابفروشی‌ها شده است.

در این مجموعه ۳۵ قطعه شعر به چاپ رسیده که برخی از عناوین آن «حضور»، «راز خلقت»، «بهار»، «لحظه تنهایی»، «اشک و سنگ»، «محفل عشق»، «با عطار»، «آن شب که با تو بودم»، «ای که با نامت جهان آغاز شد»، «دنیا»، «آتش»، «قیامت»، «مستی سحر» و مجموعه دو بیتی‌ها است.

شاعر با لحنی روان و شیوا اشعارش را سروده و مخاطب در عین سادگی لطافت و صراحت لهجه را درک می‌کند، برای مثال در قطعه شعری با عنوان «بود و نبود» عنوان کرده است: «عشق بٌدم ناله بُدم مطرب مستانه بُدم، جام بُدم، جان بُدم من خُم میخانه بُدم، من خُم خمار شدم با رُخ تو شاد شدم مسند ادوار شدم عشق سر دار شدم....»

بخشی از اشعار این مجموعه در مدح ائمه اطهار است و در قطعه شعری با نام «علی» سروده است: «علی بر عرش اعلی تکیه دارد، علی بر نام الله تکیه دارد، علی مخلص، علی یکتا علی خاص، علی بر روح عرفان هست احساس...»

و یا در قطعه شعر دیگری با عنوان «ظهر عاشورا» آورده است: «هیهات عاشورا شده، غوغای واویلا شده، هیات سرها یک به یک از تن جدا تنها شده، غوغا شده، غوغا شده، آتش بر ماوی شده، غوغا شده غوغا شده جان و دلان شیدا شده... »

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه