مسجد باید متناسب با ذائقه تمامی مخاطبین خود برنامه داشته باشد


مسجد باید متناسب با ذائقه تمامی مخاطبین خود برنامه داشته باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: مسجدی موفق است که برای اقشار مختلف جامعه به خصوص برای نوجوانان و جوانان برنامه داشته باشد و مسجدی که جاذبه نداشته باشد، جوان در آن حضور پیدا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی»امروز(6اسفند) در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) به جایگاه و نقش مسجد در اسلام اشاره کرد و گفت: مسجد خانه خدا برزمین است و نقش ارزنده ای در ترویج دین مبین اسلام دارد از این رو همگان موظف به خدمت به این پایگاه دینی هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش مسجد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و اعزام نیرو به جبهه های نبرد علیه باطل در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروز بسیاری از کارکردهای مسجد نادیده گرفته می شود در صورتی که اگر کارکردهای مساجد احیا شوند بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... مرتفع می شود.

وی به نقش مرکز رسیدگی به امور مساجد اشاره کرد و ادامه داد: این نهاد مهم فقط در تهران و شهر مقدس مشهد فعالیت دارد. می طلبد مرکز رسیدگی به امور مساجد باهدف کارکرد درست مسجد، مدیریت این پایگاه های دینی و رعایت حدود و قوانین برای فعالیت در مسجد از سوی نهادهای مختلف فرهنگی و اقشار مختلف مردم در همه استان ها تشکیل شود.

رئیس شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با ابراز تأسف از این که امروز نهاد و تشکیلاتی که حرف مسجد را بزند و خود را مسئول رسیدگی به مسجد باشد وجود ندارد، افزود: حواشی مساجد زیاد است و باید فعالیت دینی و فرهنگی بدور از تنش و حاشیه باشد.

وی از تشکیل کارگروه مساجد در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: اعضای شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران باید به صورت عملیاتی در میدان کار فرهنگی و دینی باشند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مسجد مهمترین جایگاه برای ترویج و حفظ دین است، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که مردمی دیندار و محب به اهل بیت(ع) داریم و باید برای این مردم عاشق به ائمه اطهار(ع) در حوزه دین برنامه داشت.

وی ادامه داد:‌ما باید شکل دینداری را بدانیم. ما نباید دین حداقلی تعریف کنیم. مثل رفتن یک روز به کلیسا. این نگاه، نگاه خطرناکی است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه برای جذب حداکثری قشار مختلف به مسجد باید به اشخاص مسئولیت داده شود تا فرد مشتاق تر به فعالیت مسجدی بپردازد، گفت: برای جذب نسل جوان از فکر و ایده جوانان مسجدی استفاده شود.

وی به نقش کانون های فرهنگی هنری در جذب مردم به مسجد اشاره کرد و افزود: برای استمرار و تداوم حضور مردم به ویژه جوانان در مساجد باید این کانون های فرهنگی هنری رقابت سالم و بدور از ریا در بخش انجام فعالیت های فرهنگی، دینی، آموزشی و ... با یکدیگر داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم شناسایی مساجد همجوار با حوزه های علیمه تاکید کرد و خواستار بکارگیری طلبه های جوان در مساجد شد.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد