شیعه واقعی در روابط اجتماعی در پی صلاح است و به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کند


شیعه واقعی در روابط اجتماعی در پی صلاح است و به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کند

آیت‌الله تحریری با بیان‌اینکه شیعه واقعی با ائمه معصومین(ع) ارتباط ولایی داشته و از آنها پیروی می‌کند، گفت: شیعه افزون بر رابطه عبادی با خداوند در روابط مختلف اجتماعی هم به اعمال صالح پرداخته و هیچ‌گاه به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت الله «محمدباقر تحریری» امروز (سه شنبه، ۲۹ بهمن ماه) در مدرسه علمیه معیر به سخنرانی پرداخت و با استناد به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) هر کسی را که به دیگران و مردم ظلم کند، جزء شیعیان خود محسوب نمی‌کنند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه شیعه واقعی با ائمه معصومین(ع) ارتباط ولایی داشته و از آنها پیروی می‌کند، تصریح کرد: شیعه بودن دارای شرایطی است که شخص باید در همه ارکان زندگی به دستورات ائمه معصومین(ع) عمل کند.

وی با بیان اینکه زندگی یک شیعه با دیگران متفاوت است، ابراز کرد: شیعه واقعی به آنچه ائمه معصومین(ع) به عنوان وظیفه و تکلیف برای شان ترسیم کرده اند، ملتزم است و می‌داند که تنها از طریق ائمه معصومین(ع) می‌تواند به سعادت و کمال دست یابد.

وی با بیان اینکه در روایات برای شیعه واقعی اهل‌بیت(ع) عناوین زیادی وجود دارد، گفت: شیعه اهل‌بیت(ع) افزون بر رابطه عبادی با خداوند در روابط مختلف اجتماعی هم به اعمال صالح پرداخته و هیچ‌گاه به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کند.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه تجاوز و تعدی به حقوق دیگران ظلم است، اضافه کرد: شیعیان باید نسبت به ارتباط حقوقی افراد در جامعه آگاهی کافی داشته باشند و نسبت به آن بی‌اعتنا نباشند در غیر این صورت دچار ظلم می‌شوند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه ظلم همچون تقوا دارای مراتب و درجاتی است، ابراز کرد: در شرع مقدس اسلام احکام و دستورات چگونگی رابطه با مومنان و حتی غیرمومنان در جامعه برای شیعیان تبیین شده است، شیعیان باید نسبت به این احکام و دستورات آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) انتظار دارند که شیعیان در همه عرصه‌های زندگی عدالت و تقوای گسترده داشته باشند، گفت: در دین اسلام ظلم دایره وسیعی دارد که انسان باید دایره، قوه و حرمت آن را بشناسد.

آیت‌الله تحریری در پایان با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) مظهر عدل الهی بودند، خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) در هر دو حالت حاکم شدن و حاکم نشدن بر جامعه اسلامی همواره دنبال برقراری رابطه همراه با عدل و تقوا بین انسان‌ها بودند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش