معاون وزیر صمت: موجودی کالاها؛ پنج برابر پارسال/ ایجاد جشنواره‌های فروش به جای نمایشگاه عرضه مستقیم کالا


معاون وزیر صمت: موجودی کالاها؛ پنج برابر پارسال/ ایجاد جشنواره‌های فروش به جای نمایشگاه عرضه مستقیم کالا

بررسی نوسانات بازار کالا‌های اساسی و شوینده‌ها در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب 8 اسفندماه بررسی شد.

معاون وزیر صمت: موجودی کالاها؛ پنج برابر پارسال/ ایجاد جشنواره‌های فروش به جای نمایشگاه عرضه مستقیم کالا

عباس قبادی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با همه توان و ظرفیت مجموعه‌های تولیدی بهداشتی و شوینده و اصناف در کنار دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول هفته گذشته و در شرایط خاص کنونی، مشغول خدمت رسانی بوده است.

وی به برگزاری جلسات ویژه با حضور وزیر صمت اشاره و اضافه کرد: تولید شبانه روزی محصولات بهداشتی، ممنوع کردن صادرات تجهیزات پزشکی از جمله ماسک، صفر کردن عوارض و تعرفه واردات کالا‌های تجهیزات پزشکی، تسهیل ثبت سفارش محصولات بهداشتی و پزشکی از جمله اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

قبادی با تاکید بر اینکه کمبود و نبود کالا نداریم، گفت: در این ایام که خرید‌های احساسی انجام شده است در هیچ فروشگاهی نبود کالا نداشتیم.

وی افزود: در طول هفته گزارش‌هایی را مبنی بر افزایش قیمت گوشت، قند و شکر داشتیم.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مانند پارسال با محوریت ستاد تنظیم بازار استانی در کل کشور, ۲۲۲ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با حضور ۲۵ هزار غرفه را تعریف کردیم و قرار بود این نمایشگاه‌ها تا ۲۵ اسفند به پایان برسند تا پس از آن اصناف فروش‌های خود را داشته باشند، اما با بیماری کرونا مصادف شد و ستاد مقابله با این بیماری ابلاغ کرد که در صورت امکان این نمایشگاه‌ها برای حفظ سلامت مردم برگزار نشود، بنابراین این نمایشگاه ها، امسال برگزار نمی‌شود.

قبادی ادامه داد: بنابراین سمت و سوی عرضه کالا را به سمت جشنواره‌های فروش، فروش‌های فوق العاده، اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار شهرداری بردیم.

او اضافه کرد: بانک مرکزی تقریباً مطابق با قانون بودجه، ارز مورد نیاز برای واردات کالا‌های اساسی را به وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص داد.

قبادی گفت: در زمینه تولید هم آنچه مجموعه‌های تولیدی کشور مقرر کرده بودند که تحویل دهند انجام دادند، برای مثال پارسال میانگین تولید و جوجه ریزی تقریباً ۱۱۵ میلیون قطعه بود که این رقم اکنون به ۱۳۹ میلیون قطعه رسیده است.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: قیمت مرغ در ۹ ماه گذشته از قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان نه تنها بالاتر نرفته بلکه کمتر بوده است.

وی افزود: مردم هر قدر که می‌خواهند خرید کنند، اما خریدهایشان را به گونه‌ای مدیریت کنند که موجب سوء استفاده کنندگان نشود.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران هم با حضور در این برنامه گفت: بیشتر پرونده‌هایی که در ۱۰ روز اخیر با آن مواجه بودیم احتکار و گرانفروشی کالا‌های سلامت محور مانند ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش بود.

محمدعلی اسفنانی با بیان اینکه حدود دو هزار مورد در شش روز گذشته به شعب سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران ارجاع شد، افزود: پنجشنبه حدود ۱۷۰۰ کارتن دستکش یکبار مصرف را در پنج کانتینر، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تایی دستکش، یک انبار سه میلیون عددی انواع ماسک و ژل‌ها و محلول‌های ضد عفونی کننده و مواد الکلی را در تهران کشف کردیم.

اسفنانی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی حدود ۱۰ هزار لیتر الکل سفید کشف شد، افزود: در دو استان مرزی، رقم چند میلیونی ماسک آماده صادرات غیرقانونی کشف و جلوی آن گرفته شد.

وی افزود: در زمینه افزایش قیمت ها، گران فروشی ماسک، مواد شوینده، ضد عفونی کننده، گوشت قرمز و قند و شکر از جمله دیگر موارد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)