روسیه: ارسال پهپادهای جنگی از سوی ترکیه به ادلب غیرقانونی است


روسیه: ارسال پهپادهای جنگی از سوی ترکیه به ادلب غیرقانونی است

وزارت دفاع روسیه اقدام ارتش ترکیه در ارسال پهپادهای جنگی به استان ادلب سوریه برای حمایت از معارضان سوری را غیرقانونی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه شامگاه پنجشنبه اقدام ترکیه در ارسال پهپادهای جنگی به ادلب سوریه برای حمایت از معارضان در حال جنگ با دولت مرکزی سوریه را غیرقانونی توصیف کرد.

ساعتی قبل‌تر تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد ارتش ترکیه در حال شلیک به سمت هواپیماهای روسیه در استان ادلب سوریه است.

کانال «روسیه‌۲۴» گزارش داد نظامیان ترکیه در منطقه ادلب سوریه از موشک‌های دوش‌پرتاب برای شلیک به سمت هواپیماهای نظامی روسیه و سوریه و تلاش برای ساقط کردن آنها استفاده می‌کنند.

صبح امروز (پنجشنبه) رسانه‌های نزدیک به گروه‌های مسلح و تروریستی سوریه،از تسلط این گروه‌ها بر شهر «سراقب» خبر دادند اما روسیه این موضوع را رد کرده است.

شبکه روسیه‌۲۴ گزارش داد: «هواپیماهای روسیه و سوریه بارها و بارها از پیشروی شورشی‌های سوریه (تروریست‌ها) جلوگیری کرده‌اند. اما آسمان بالای ادلب خطرناک هم هست. شورشی‌ها و متخصصان نظامی ترکیه در حال استفاده از سامانه‌های ضدهوایی دستی هستند.»

عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در استانهای ادلب و حلب از چهارم بهمن ماه گذشته مجددا آغاز شد و کماکان ادامه دارد. ارتش سوریه شامگاه گذشته یازده منطقه را در این محور آزاد کرد.

رسانه‌ها روز گذشته (چهارشنبه) گزارش داده‌اند معارضان تحت حمایت دولت ترکیه دست‌کم دو موشک به سمت هواپیماهای سوری در حال پرواز بر فراز ادلب شلیک کرده‌اند.

منابع نزدیک به معارضان سوری اذعان کردند که این موشک‌ها به اهدافشان برخورد نکرده است. گفته می‌شود این معارضان از «سامانه‌های ضدهوایی دستی» (MANPADS) برای شلیک این موشک‌ها استفاده می‌کنند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه دیروز (چهارشنبه) گفته بود کشورش به دنبال راهی برای استفاده از حریم هوایی ادلب سوریه است.

وی با انتقاد از ممانعت روسیه از حضور جنگنده‌های ترکیه در حریم هوایی سوریه، توضیح داد: «بزرگترین بحرانی که اکنون در ادلب ضمن آن مواجه هستیم، ناتوانی ما در استفاده از حریم هوایی [این منطقه] است که به زودی بر آن نیز غلبه خواهیم کرد».

اردوغان تا کنون در برابر درخواست‌ها برای خروج از سوریه مقاومت کرده است. او چند روز پیش گفته بود: «ما از ادلب عقب‌نشینی نمی‌کنیم تا زمانی که رژیم تهاجم به این استان را متوقف نکند. این تنها شرط برای توقف درگیری‌هاست».

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی