هوای زابل 14 درجه سردتر شد


هوای زابل 14 درجه سردتر شد

رئیس اداره هواشناسی زابل گفت: با وزش بادهای سرد شمالی، دمای هوای زابل نسبت به روز گذشته 14 درجه سلسیوس سردتر شد.

غلامحسین عابدی در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: همان طور که انتظار می‌رفت امروز با شمالی شدن جریانات و ریزش هوای سرد از عرض‌های بالاتر، روند کاهش دمای هوا در شمال استان آغاز شده است.


وی ادامه داد: هم اکنون دمای هوای زابل 15 درجه سلسیوس بالای صفر است که نسبت به دیروز در همین ساعت 14 درجه کاهش یافته است.


رئیس اداره هواشناسی زابل با بیان اینکه وزش باد شدید که از صبح امروز در شمال استان آغاز شده است، همچنان ادامه دارد، افزود: هم اکنون سرعت لحظه ای وزش باد در زابل 76 کیلومتر بر ساعت است که شعاع دید افقی را به 1200 متر کاهش داده است.


عابدی تصریح کرد: سرعت وزش این باد صبح امروز بیشتر از این نیز بود به طوریکه غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به 3هزارو270 میکروگرم بر مترمکعب معادل 22 برابر حد مجاز رساند.


وی با بیان اینکه هم اکنون قدری از سرعت وزش باد و غلظت ذرات غبار کاسته شده است، افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی تا اواسط وقت جمعه وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال استان ادامه دارد.


رئیس اداره هواشناسی زابل گفت: وزش باد شدید امروز در شمال استان سبب تشکیل توده عظیم گردوغبار شده که پیش بینی می شود به تدریج به نواحی جنوبی تر و شرقی استان نیز نفوذ می کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش