18 گام در طرز تهیه ساندویچ رولتی فینگر فود خوشمزه و شیک


ساندویچ رولتی ساندویچ های کوچکی هستند که به شکل یک شیرینی رولتی در هم پیچیده شده‌اند. ساندویچ های رولتی بسته به چاشنی و سسی که روی آن ریخته... نوشته 18 گام در طرز تهیه ساندویچ رولتی فینگر فود خوشمزه و شیک اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

ساندویچ رولتی ساندویچ های کوچکی هستند که به شکل یک شیرینی رولتی در هم پیچیده شده‌اند. ساندویچ های رولتی بسته به چاشنی و سسی که روی آن ریخته می‌شود، می‌توانند کاربردهای فراوانی داشته باشند؛ این ساندویچ‌ها برای یک عصرانه‌ی دلپذیر بسیار مناسب، و به عنوان بخشی از خوراکی‌های یک مهمانی دوستانه به اندازه‌ی کافی برازنده هستند. این ساندویچ‌ها یک مزیت دیگر نیز دارند؛ اندازه‌ی آن‌ها به گونه‌ای است که برای انگشتان کوچک بچه‌ها نیز بسیار مناسب است و می‌توان از آن در مهمانی‌های کودکان استفاده کرد. حتی اگر معمولا به تهیه‌ی پیش غذا عادت ندارید، ساندویچ رولتی گزینه‌ی بسیار ساده‌ای است که می‌توانید به سرعت آن را آماده کنید. وقتی طرز تهیه ساندویچ رولتی این فینگر فود خوشمزه و شیک را یاد بگیرید، می‌توانید آن را بر اساس سلیقه‌ی خود و نوع مهمانی‌تان در طعم‌های مختلف درست کنید.

18 گام در طرز تهیه ساندویچ رولتی فینگر فود خوشمزه و شیک

18 گام در طرز تهیه ساندویچ رولتی فینگر فود خوشمزه و شیک

بخش اول: آماده‌سازی ساندویچ رولتی

۱. برش‌های نازکی از نان آماده کنید

ابتدا نان مورد نظرتان را برای تهیه‌ی این ساندویچ انتخاب کنید. آن را از عرض به صورت نازک برش بزنید. هر چه برش‌های نان‌تان نازک‌تر باشند، آسان‌تر می‌توانید آن‌ها را بپیچید و به صورت رولتی در بیاورید. هنگام برش نان، سعی کنید آن‌ها را دقیقا با ضخامت مساوی برش دهید.

برش نان از عرض به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ساندویچ‌های رولتی بلندتری درست کنید.

۲. اطراف برشته‌ی نان را جدا کنید

با این‌که برخی از آدم‌ها ترجیح می‌دهند، بخش‌های برشته‌ی نان ساندویچ‌‌شان را نخورند، برای تهیه‌ی ساندویچ رولتی جدا کردن بخش‌های برشته‌ی نان واقعا لازم است. یک چاقو تیز بردارید و اطراف برشته شده‌ی نان را به دقت جدا کنید. تا آن‌جا که می‌توانید فقط بخش‌های برشته را جدا کنید و اجازه دهید قسمت‌های نرم بیش‌تری باقی بمانند.

بر خلاف ساندویچ‌های معمولی، برای تهیه‌ی هر ساندویچ رولتی فقط به یک عدد نان تست نیاز است.

۳. با استفاده از وردنه، نان را صاف کنید

چه از نان تست نرم استفاده کنید، و چه از سایر نان‌هایی که نیاز به برش داشته باشند، لایه‌ی نان ساندویچ‌تان احتمالا دارای بافتی سبک و نرم است؛ و باید آن را به وسیله‌ی یک وردنه صاف کنید تا هم کمی پهن‌تر و هم‌چنین، فشرده‌تر شود. علاوه بر این‌که صاف کردن نان با وردنه باعث می شود سطح نان‌تان برای قرار دادن مواد افزایش یابد، پیچ دادن آن و ایجاد رولت نیز آسان‌تر خواهد شد.

۴. نان را با کره مرطوب کنید

یک چاقو بردارید که به سمتی از نان که می‌خواهید مواد را روی آن قرار دهید، کره بمالید. این کار باعث می‌شود نان مرطوب‌تر شود، و زمانی که بخواهید آن را به صورت ساندویچ در بیاورید، راحت‌تر بتوانید نان را بپیچید یا به اصطلاح “‌رول کنید‌”‌.

اگر نگران آن هستید که نان‌تان به اندازه‌ی کافی مرطوب نیست، می‌توانید هر دو سمت نان را به کره آغشته کنید.

۵. پنیر، مایونز، یا مربا روی نان بمالید

بسته به این‌که می‌خواهید چه نوع، برای چه وقت، و به چه مناسبتی ساندویچ رولتی درست کنید، می‌توانید روی نان آغشته با کره، مقداری پنیر، مایونز، مربا یا هر چیز دیگر بمالید. هر کدام از این‌‌‌ها را که انتخاب کرده‌اید، سعی کنید آن را به طور مساوی به سطح نان‌تان بمالید. وقتی سطح نان را به اندازه‌ی دلخواه به پنیر، مایونز، مربا یا غیره آغشته کردید، با استفاده از یک چاقو آن را به تمام سطح نان انتقال دهید.

استفاده‌ی ترکیبی از چند ماده نیز می‌توانید ایده‌ی خوبی باشد؛ با این حال، برخی از مواد – مثلا مربا و سس مایونز – با یکدیگر هماهنگ نیستند.

۶. یک لایه‌ی نازک از سالامی، ژامبون یا هر چیز دلخواه‌تان را روی نان بگذارید

در این زمان، باید به این قضیه فکر کنید که قرار است این نان را بپیچید یا به اصطلاح رول کنید؛ بنابراین، نباید آن را بیش از اندازه کلفت کنید. سالامی و ژامبون برای این کار بسیار مناسب هستند، زیرا معمولا می‌توان لایه‌ی نازکی از آن‌ها تهیه کرد و هم‌چنین، آن‌ها را می‌توان به آسانی بپیچید. با این‌که موادی نظیر ژامبون آن‌چنان نان را کلفت نمی‌کنند، هنگامی افزودن این قبیل مواد باید به این قضیه فکر کنید که در نهایت قرار است این نان را با محتویات آن بپیچید و به یک رولت تبدیل کنید.

۷. نان را مانند بوریتو بپیچید

هنگامی که تمام مواد مورد نظرتان را روی نان قرار دادید، یک سمت نان را در دست بگیرید و آن را به دور خود بپیچید؛ درست مانند وقتی که بوریتو درست می‌کنید. اگر نان را از همان ابتدا کمی دراز برش داده باشید، آن را از درازا شروع به پیچیدن کنید.

پیچیدن و برش دادن ساندویچ‌های رولتی تا حدود زیادی شبیه درست کردن سوشی است.

۸. ساندویچ را داخل کیسه‌ی پلاستیکی بپیچید

پس از درست کردن ساندویچ‌ها، آن‌ها را به سرعت داخل کیسه‌ی پلاستیکی بپیچید. یک کیسه‌ی فریزر را روی سطحی صاف پهن کنید، ساندویچ را روی آن قرار دهید و آن را به گونه‌ای داخل کیسه بپیچید که هیچ هوایی وارد مواد ساندویچ نشود.

اگر پیش از انتقال ساندویچ به یخچال می‌خواهید آن را برش بزنید، باید برش‌ها را در ظرفی با درب محکم قرار دهید و درب ظرف را خوب بپوشانید، در غیر این صورت، ساندویچ‌تان به سرعت خشک می‌شود.

۹. ساندویچ‌ها را به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید

با این‌که ساندویچ رولتی را می‌تواند به محض آماده شدن، نوش جان کرد، پیچیدن آن‌ها داخل کیسه‌ی پلاستیکی و قرار دادن‌شان در یخچال به مدت نیم ساعت، باعث می‌شود ساندویچ‌ها شکل خاص‌شان را به خوبی حفظ کنند.

اگر این ساندویچ‌ها را در یک روز گرم نوش جان می‌کنید یا محتویات ساندویچ از مواد سرد، نظیر پنیر خامه‌ای، تشکیل شده‌اند، شاید بهتر باشد ساندویچ‌های رولتی به مدت طولانی‌تری داخل یخچال نگه دارید. این ساندویچ‌ها را می‌توانید به مدت ۳۰ دقیقه الی یک روز در یخچال نگه دارید.

بخش دوم: آماده کردن ساندویچ رولتی برای مصرف

۱. هر کدام از نان‌ها را به اندازه‌ی یک لقمه برش بزنید

بعد از آن‌که مواد را داخل نان گذاشتید و نان را به خوبی پیچیدید، ممکن است یک یا چند عدد ساندویچ به طول ۱۰ الی ۲۰ سانتی‌متر درست شده باشند. برای آن‌که بتوانید آن‌ها را به صورت رولتی در بیاورید، یک چاقو تیز انتخاب کنید و آن رها با اندازه‌ی کوچک و مساوی برش بزنید. آن‌ها را اندازه‌ی یک لقمه و با سایز مساوی، درست مانند لقمه‌های سوشی، برش بزنید.

اگر می‌‌خواهید یک اندازه‌ی استاندارد و مناسب داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را در اندازه‌های ۲.۵ سانتی‌متری برش بزنید. این اندازه‌، به عنوان یک لقمه، برای ساندویچ‌های رولتی بسیار مناسب است.

۲. بخش‌های اضافه‌ی هر رولت را جدا کنید

اگر مواد ساندویچ را به مقدار کافی داخل نان گذاشته باشید، به احتمال زیاد هنگام پیچیدن نان یا برش زدن ساندویچ، مقداری از محتویات آن بیرون خواهد زد. اگر مواد ساندویچ هنوز به اطراف آن چسبیده باشند یا مقداری از آن‌ها بیرون زده باشد، با استفاده از یک چاقو تا آن‌جا که می‌توانید اطراف رولت را تمیز کنید.

اگر به اندازه‌ی کافی زمان در اختیار ندارید و به دنبال تهیه‌ی ساندویچ رولتی فوق‌العاده تمیز و زیبا نیستید، لزومی ندارد اطراف آن‌ها را کاملا تمیز کنید. ولی تمیز کردن اطراف ساندویچ‌ها ظاهری حرفه‌ای و زیبا به آن‌ها می‌بخشد.

۳. با استفاده از خلال دندان، شکل رولت‌ها را به خوبی حفظ کنید

با این‌که ساندویچ‌های رولتی به خودی خود شکل مناسب خود را حفظ می‌کنند، ولی محکم کردن آن‌ها با یک خلال دندان، خیال‌تان را از این بابت راحت می‌کند که تا هنگام مصرف، شکل آن‌ها به هم نمی‌ریزد و رولت‌ها باز نمی‌شوند. بنابراین، پیش از آن‌که ساندویچ‌های رولتی را سر سفره ببرید، بهتر است آن‌ها را با استفاده از یک خلال دندان به خوبی محکم نگه دارید.

اگر این ساندویچ‌ها را برای بچه‌ها آماده می‌کنید، برای حفظ امنیت و سلامتی آن‌ها بهتر است پیش از گذاشتن ساندویچ‌ها سر سفره، خلال دندان را از آن‌ها خارج کنید؛ اگر مهمان‌های‌تان افراد سالمند هستند نیز توصیه می‌کنیم همین کار را انجام دهید.

۴. ساندویچ‌ها را داخل یک دیس بچینید

ساندویچ‌های رولتی برای مهمانی‌ها و جشن‌ها بسیار مناسب هستند. از آن‌جا که آن‌ها را می‌توان به عنوان فینگر فود بسیار زیبا و دلپذیری جلوی مهمان‌ها قرار دارد، هنگام چیدن آن‌ها در ظرف بهتر است نهایت دقت و سلیقه‌تان را به کار بگیرید. بهترین روش برای چیدن ساندویچ‌های رولتی داخل ظرف این است که آن‌ها را به صورت دایره‌ای دور یک دیس گرد بچینید؛ به شکلی که تمام فضای دیس پر شود.

اگر قرار است این ساندویچ‌ها را جلوی جمعیت زیادی قرار دهید، می‌توانید سس را داخل یک پیاله‌ی کوچک بریزید و وسط دیس بگذارید.

۵. ساندویچ‌های رولتی را می‌توانید به عنوان تغذیه‌ی مدرسه نیز برای کودک‌تان بسته‌بندی کنید

ساندویچ‌های رولتی به اندازه‌ی کوچک هستند که بتوانید آن‌ها را در ظرفی قرار دهید و داخل کیف مدرسه‌ی کودک‌تان بگذارید. برای حفظ تازگی این ساندویچ‌ها، آن‌ها را داخل کیسه‌های پلاستیکی زیپ‌دار قرار دهید. از آن‌جا که ساندویچ‌های رولتی سایز کوچکی دارند، قادر خواهید بود ۳ الی ۴ عدد از آن‌ها را داخل یک کیسه قرار دهید. اگر این ساندویچ‌ها را مخصوص کودکان درست می‌کنید، باید داخل آن‌ها را با مواد مورد علاقه‌شان پر کنید.

بخش سوم: درست کردن ساندویچ رولتی به شکل دلخواه خودتان

۱. می‌توانید از انواع مختلف نان استفاده کنید

با این‌که نان سفید فشرده بهترین نوع نان برای تهیه‌ی ساندویچ رولتی است، به سادگی می‌توانید نان سبک‌تر یا هر نوع نان دیگری را که مورد علاقه‌تان باشد، استفاده کنید. تورتیلا (با آرد گندم کامل) گزینه‌ی خوبی برای افرادی است که برای نخستین بار می‌خواهند ساندویچ رولتی درست کنند؛ زیرا این نوع نان به آسانی پیچیده می‌شوند و آن‌چنان خشک و برشته نیست.

هم‌چنین، می‌توانید از نان هاوایی، نان پیتا، نان بریش، و حتی نان سنتی ایرانی نیز استفاده کنید. نانی که انتخاب می‌کنید فقط باید قابلیت پهن شدن و هم‌چنین، پیچیده شدن داشته باشد.

۲. خلاقیت به خرج دهید

اگر می‌خواهید ساندویچ رولتی ساده و کلاسیک درست کنید، می‌توانید طبق معمول روی نان مقداری کره، مایونز، یا خردل بمالید. اگر قصد دارید در یک مهمانی برای عده‌ی زیاد ساندویچ رولتی درست کنید، بهتر است همان روش ساده و کلاسیک را به کار ببرید. ولی اگر کمی به دنبال ماجراجویی و هیجان باشید، می‌توانید گزینه‌های زیر را نیز امتحان کنید:

الف. حمص
ب. پوره لوبیا
پ. سالسا
ت. پستو
ث. سس پیتزا

۳. برای پر کردن ساندویچ از مواد خوشمزه استفاده کنید

برای یک مهمانی می‌توانید انواع مختلفی از ساندویچ‌های رولتی خوشمزه درست کنید تا مهمان‌های‌تان حق انتخاب داشته باشند و بتوانند ساندویچ‌های مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند. برای پر کردن داخل ساندویچ می‌توانید از گزینه‌هایی مانند ژامبون، پنیر، یا گوشت مرغ پخته و رنده شده استفاده کنید. هم‌چنین، می‌توانید مواد غذایی سالم و خوشمزه‌ای نظیر گوشت قرمز، تخم مرغ، توفو، و انواع سس‌ها و چاشنی را با یکدیگر ترکیب کنید.

به برخی از غذاهای خوشمزه و مورد علاقه خود و خانواده‌تان فکر کنید، و سپس سعی کنید طعم همان غذاها را به ساندویچ رولتی وارد کنید. برای مثال، ساندویچ رولتی پیتزایی، ماهی، یا الویه درست کنید.

۴. مواد شیرین را نیز امتحان کنید

ساندویچ‌های رولتی به عنوان دسرهای محبوب و خوشمزه‌ای نیز شناخته می‌شوند؛ البته اگر آن را با مواد شیرین پر کنید. یا حتی می‌توانید با ترکیب برخی مواد غذایی شور و شیرین نظیر گوشت مزه‌دار شده (مثل گوشت بوقلمون) و یک سس شیرین (مانند سس کرنبری) طعم فوق‌العاده‌ای خلق کنید. برخی مواد شیرینی که می‌توانید به ساندویچ‌تان اضافه کنید، عبارت هستند از:

الف. ماست طعم‌دار
ب. پنیر خامه‌ای شیرین
پ. شکلات
ت. کره‌ی بادام زمینی
ث. عسل
ج. سس کرنبری
چ. برش‌های نازک سیب، گلابی، موز، یا توت فرنگی

۵. حتی می‌توانید یک ساندویچ گیاهی درست کنید

گزینه‌های زیادی برای تهیه‌ی یک ساندویچ رولتی گیاهی در اختیار دارید (این ساندویچ‌ها را می‌توانید در کنار ساندویچ‌های حاوی گوشت جلوی مهمان‌های بگذارید). سبزی‌ها و مواد غذایی گیاهی بسیاری وجود دارند، ولی پیش از استفاده از آن‌ها باید به خاطر داشته باشید، این مواد غذایی گیاهی آن‌قدر نازک باشند که بتوان آن‌ها را داخل نان گذاشت و پیچید. اگر از موادی استفاده می‌کنید که مملو از آب هستند (مثل خیار یا گوجه فرنگی)، باید سایر موادتان آن‌قدر خشک باشند که آب اضافه‌ را جذب کنند و از نرم و لهیده شدن ساندویچ رولتی پیشگیری کنند. سبزی‌ها و مواد غذایی گیاهی مناسب برای تهیه‌ی ساندویچ رولتی عبارت هستند از:

الف. گوجه فرنگی
ب. برگ‌های تازه‌ی اسفناج
پ. کاهو
ت. هویج رنده شده
ث. برش‌های فلفل دلمه‌ای

هشدار

الف. اگر ساندویچ رولتی را برای کودکان یا سالمندان درست می‌کنید، باید در استفاده از خلال دندان احتیاط کنید. این افراد ممکن است متوجه‌ی خلال دندان‌ها نشوند و آن‌ها را ببلعند. بنابراین، برای تهیه‌ی ساندویچ رولتی برای کودکان و سالمندان سعی کنید از موادی استفاده کنید که برای محکم نگه داشتن ساندویچ‌ها نیازی به خلال دندان نباشد.

ب. برای تهیه‌ی ساندویچ رولتی نمی‌‌توانید از نان‌های خشک یا ترد استفاده کنید، بلکه فقط باید از نان نرم استفاده کنید.

ترجم: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیر رضا مصطفایی

منبع: wikihow

۱۸ گام در طرز تهیه ساندویچ رولتی فینگر فود خوشمزه و شیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع ساندویچ

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی