هیچ موردی از استفاده قلیان در شهر زاهدان مشاهده نشد


هیچ موردی از استفاده قلیان در شهر زاهدان مشاهده نشد

زاهدان- ایرنا- رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هیچ موردی از استفاده قلیان در سطح شهر زاهدان در بازدیدهای بازرسان سلامت محیط گزارش نشده است.

قمر شهریاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ورود بیماری کرونا به کشور و با هدف پیشگیری از بیماری‌های واگیر بازدیدهای نظارتی بازرسان بهداشت محیط از مراکز فروش موادغذایی، رستوران‌ها و مراکز عرضه قلیان تشدید پیدا کرده است و طی روزهای اخیر به تمامی این واحدها اخطار داده شده که استفاده قلیان در این مراکز ممنوع است.
وی افزود: قلیان باعث سرایت بسیاری از بیماری‌های واگیر است و با توجه به ورود ویروس کرونا به کشور و استفاده وسایل مشترک از جمله قلیان، باعث انتقال بیماری می‌شود.
رییس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هموطنان اگر موردی از استفاده قلیان و عدم رعایت مسائل بهداشتی مشاهده کردند می‌توانند با شماره ۱۹۰ سامانه ارتباطات مردمی تماس گیرند تا موارد توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی شود.
وی بیشترین راه پیشگیری از انتقال بیماری کرونا را رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب و صحیح دست عنوان کرد و اظهار داشت: در بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و مرکز خرید، آموزش‌های خود مراقبتی و آموزش گندزدایی سطوح داده شده و پوسترهای شستشوی صحیح دست و راه‌های پیشگیری کرونا ویروس نصب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق