دو بیمار مبتلا به کرونا در سیستان وبلوچستان ترخیص می شوند


دو بیمار مبتلا به کرونا در سیستان وبلوچستان ترخیص می شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با تلاش‌همکارانمان در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به زودی شاهد ترخیص دو بیمار مبتلا به کرونا خواهیم بود و یکی از بیماران بستری در ICU نیز به بخش منتقل شده است.

دکتر هاشمی شهری گفت؛ خوشبختانه حال عمومی ۲ بیمار مبتلا به کرونا کووید۱۹ در استان رضایت بخش است.

وی بیان داشت: با تلاش‌همکارانمان در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به زودی شاهد ترخیص این ۲ بیمار خواهیم بود و یکی از بیماران بستری در ICU نیز به بخش منتقل شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: وضعیت آماری مراجعه مبتلایان عفونت های تنفسی به مراکز درمانی زاهدان‌ همانند گذشته است.

وی اظهار داشت: حال حاضر ۸ بیمار مبتلا به عفونت تنفسی تنفسی در بیمارستان بوعلی بستری هستند و تا کنون نتیجه آزمایش کرونای مثبت نیز نداشته ایم.

وی گفت: توجه به اصول پیشگیری و در راس آن خودداری از مسافرت ها و تجمعات غیرضروری همچنان مهمترین انتظار ما از هموطنان و هم استانی ها است.

دکتر هاشمی شهری گفت: تعطیلی مدارس با هدف کاهش تجمعات انجام شد اما متاسفانه یک باور غلط در مورد تاثیر گرمای هوا باعث افزایش مسافرت به سواحل جنوبی استان شده است، این در حالیست که ۲ عامل رطوبت هوا و تجمع افراد در بازارها، پاساژها و سایر امکان تجمعی چرخه انتقال را تشدید می کند.

رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفت: خوشبختانه در بازدید سرزده بازرسان بهداشت محیط، هیچ موردی از استفاده قلیان در سطح شهر زاهدان، مشاهده نشد و هموطنان عزیز اگر موردی از استفاده قلیان و عدم رعایت مسائل بهداشتی مشاهده کردند می توانند با شماره 190 سامانه ارتباطات مردمی تماس حاصل نمایند

شهریاری افزود: قلیان باعث سرایت بسیاری از بیماریهای واگیر می باشد و با توجه به ورود ویروس کرونا به کشور و استفاده وسایل مشترک که در قلیان، باعث انتقال بیماری می گردد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن