نخستین کارخانه صنایع سلامت دیجیتال در زاهدان راه‌اندازی می‌شود


نخستین کارخانه صنایع سلامت دیجیتال در زاهدان راه‌اندازی می‌شود

زاهدان- ایرنا- معاون مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نخستین کارخانه صنایع سلامت دیجیتال کشور بزودی در مرکز نوآوری و شکوفایی این دانشگاه توسط شرکت دانش بنیان بهبود رایان راه‌اندازی می‌شود.

محمد رضا اکبری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این کارخانه جوانان فرهیخته سیستان و بلوچستان که دارای توانمندی در زمینه‌های برنامه‌نویسی و صنایع دیجیتال سلامت هستند می‌توانند به مشارکت در تولید فناوری دیجیتال سلامت بپردازند.
وی ادامه داد: هم‌اینک تخصیص زمینی به مساحت هزار متر در محل پردیس علوم پزشکی زاهدان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود این کارخانه در مدت ۶ ماه به بهره‌برداری برسد.
معاون مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: راه‌اندازی این کارخانه تاثیر بسزایی در ارز آوری و اشتغالزایی بیش‌از ۱۰۰ نفر در استان خواهد داشت.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان