ویروس کرونا؛ محل‌های آلوده به کرونا را شناسایی کنیم


ویروس کرونا؛ محل‌های آلوده به کرونا را شناسایی کنیم

افرادی که مجبور به رفتن محل کار خود هستند باید چند نکات را رعایت کنند تا بتوانند با ویروس کرونا مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع کرونا بهتر است نکات بهداشتی زیر بیشتر رعایت شود تا کمتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار بگیریم.

آسانسور‌ها به دو دلیل مکان‌های بالقوه آلوده هستند؛ زیرا کاربرد عمومی دارند و فضا بسته ای به حساب می‌آیند. تمام افراد تا جایی که می توانند و بیماری خاصی ندارند کمتر از آسانسور استفاده کنند. حتما برای فشار دادن کلید طبقه‌ مورد نظرتان از دستمال یکبار مصرف استفاده کنید. بدون دست زدن به سمتی از دستمال که با کلید‌ها تماس داشته به داخل تا بزنید. البته اگر دستمال همراهتان نبود از کاغذ، خلال دندان، اپلیکاتور گوش (گوش پاک‌کن) استفاده کنید. دستمال کاغذ را بلافاصله بعد از استفاده هنگام خروج در سطل زباله بیندازید.

ویروس کرونا؛ محل‌های آلوده به کرونا را شناسایی کنیم

نکاتی که هنگام خرید و استفاده از اسکناس باید به آن ها توجه شود

یکی دیگر از محل های بالقوه‌ای که موجب انتقال ویروس کرونا می شود، اسکناس و پول نقد است. تا اطلاع ثانوی در صورت امکان از پول نقد استفاده نکنید و به جای آن از کارت بانکی استفاده کنید. کارت بانکی خود را به دست فروشنده ندهید و خودتان کارت بکشید. حتما با دستمال کاغذی رمز خود را وارد کرده و در انتها دستمال را در سطل زباله بیندازید. افراد دارای کارتخوان هم هر ۳۰دقیقه یک بار سطح دکمه‌های کارتخوان را با الکل تمیز کنند.

ویروس کرونا؛ محل‌های آلوده به کرونا را شناسایی کنیم

باشگاه‌های ورزشی مکانی برای شیوع ویروس کرونا

یکی دیگر از مکان هایی که بسیار آلوده می توانند باشند باشگاه‌ها، سالن‌ها و بطورکلی مکان‌های ورزشی به دلیل حضور متعدد افراد مکان‌هایی هستند که احتمال شیوع و واگیری این ویروس را بالا می‌برد. از آنجا که سرعت شیوع ویروس کرونا از طریق ترشحات دهان و بینی و لمس سطوح بیشتر می‌شود، همین طور وسایل و تجهیزات ورزشی در باشگاه‌ها و سالن‌ها ورزشی مشترک است، بنابراین مراقبت ویژه‌ای لازم است که در حین تمرینات بدنی و استفاده از وسایل ورزشی دچار این بیماری نشویم.

شستن و ضد عفونی کردن دست‌ها، وسایل، تجهیزات، لباس، حوله، ساک ورزشی و دیگر وسایل مرتبط با ورزش برای پیشگیری از انتقال این ویروس از اهمیت بالایی برخوردار است. ضدعفونی کردن مداوم ورزشگاه، سالن ورزشی، کفپوش، رختکن و سرویس‌های بهداشتی از دیگر ضروریاتی به شمار می‌رود که برای جلوگیری از شیوع ویروس اهمیت دارد. از آنجا که این ویروس سرعت انتشار بسیار زیادی دارد، باید در کاهش ازدحام‌ها تلاش کرد و شمار اشخاص حاضر در یک محل مانند ورزشگاه را کمتر کرد.

ویروس کرونا؛ محل‌های آلوده به کرونا را شناسایی کنیم

بیشتر بخوانید:ویروس کرونا را با چند راهکار ساده مهار کنید

نکاتی که باید در منازل توجه شود

وسایل فرد بیمار در خانه باید از دیگران جدا شود، زیرا سطوح منزل آلوده است. حتما هر روز با محلول وایتکس یا محلول پایه الکل، ضدعفونی شود و به این ترتیب ویروس به صورت کامل کنترل خواهد شد. بیمار باید در منزل ماسک بزند و از تماس با دیگران خودداری کند، همچنین از خانه خارج نشود تا افراد دیگر را مبتلا نکند. اگر بیمار علائم خفیف داشته باشد، دوره بیماری ۳ تا ۵ روز خواهد بود و اگر شدید باشد پس از این مدت علائم مشخص خواهد شد، به این ترتیب که ریه‌ها درگیر شده و فرد بستری می‌شود ، در این حالت بیماری تا ۲ هفته ادامه خواهد داشت.

ویروس کرونا؛ محل‌های آلوده به کرونا را شناسایی کنیم

با رعایت این نکات می توانید تا حدودی به راحتی با ویروس کرونا مقابله کنید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...