کرونا دانشگاه‌ها را یک هفته دیگر تعطیل کرد/ تعطیلی مدارس جمعه مشخص می‌شود


کرونا دانشگاه‌ها را یک هفته دیگر تعطیل کرد/ تعطیلی مدارس جمعه مشخص می‌شود

وزیر بهداشت گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور دانشگاه‌ها یک هفته دیگر هم تعطیل شد و درباره تعطیلی مدارس جمعه تصمیم گیری می‌کنیم.

کرونا دانشگاه‌ها را یک هفته دیگر تعطیل کرد/ تعطیلی مدارس جمعه مشخص می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی اظهار کرد: ما با وزرای محترم و نمایندگانی از نیروهای مسلح و ستاد فرمان اجرایی امام جلساتی داشتیم و وظایف به دستگاه‌ها ابلاغ شد و ستاد استانی مبارزه با کرونا راه اندازی خواهد شد.

او ادامه داد: ما به جای قرنطینه شهرها محدودیت برای عبور و مرور افراد مشکوک و مبتلا اعمال خواهیم کرد و در ورودی شهرها اکیپ‌های مستقر با بررسی تب بیماران را شناسایی کنیم.

نمکی تاکید کرد: مردم در تعطیلات سفر نکنند، اگر فرد مشکوک را در مبادی ورودی شهرها مشکوک شناسایی کنیم، فرد مشکوک ۱۴ روز قرنطینه خواهد شد.

وزیر بهداشت درباره تعطیلی مدارس اظهار کرد: برای تعطیلی مدارس در مناطق آلوده جمعه تصمیم گیری خواهد شد و لیست مناطق آلوده را جمعه شب اعلام خواهیم کرد.

او بیان کرد: به دلیل اینکه دانشجویان چون به شهرهای خود بازگشتند و شناسایی افراد مبتلا دشوار است، تصمیم گرفتیم تا دانشگاه‌ها را یک هفته دیگر تعطیل کنیم البته این مصوبات باید به امضای رئیس جمهور برسد.

او اظهار کرد: اساتید باید به دانشگاه ها بیایند و دروس مجازی ارائه شود و درس دانشگاه تعطیل نمی شود تا شبهه آلودگی در بین دانشجویان نداشته باشیم و در مدارس نیز در روزهای تعطیل همین رویه را به کمک صدا و سیما و فصای مجازی ادامه خواهند داد.

وزیر بهداشت درباره تعطیلی حرم های مطهر و بقاع متبرکه اظهار کرد: در حرم حضرت معصومه و امام رضا و بقاع متبرکه محدودیت زیارت اعمال می‌شود و مردم از داخل صحن زیارت می‌کنند البته نظر ما در وزارت بهداشت سختگیرانه تر بود و زائران پس از‌ ورود صحن دست ها را ضدعفونی می‌کنند و به سرعت صحن را ترک خواهند کرد

او افزود:درباره برگزاری نماز جمعه هم قرار شد در شهرها و مناطقی که آنها را آلوده تشخیص داده ایم، برگزاری نماز جمعه هم فعلا برای یک دوره متوقف شود.

وزیر بهداشت گفت: فعلا این تصمیمات مقطعی است که با پیشرفت کار شاید آنها را سخت تر یا روانتر کنیم‌ البته اینها منوط به این است که گزارشی از مصوبات به رئیس جمهور ارائه دهیم و به امضایشان برسد و دستور لازم را صادر کنند.

وزیر بهداشت درباره روند بهبود مبتلایان به ویروس کرونا گفت: خوشبختانه سیگنال هایی که دریافت کردیم، امیدوار کننده بودند. اگرچه تعداد افراد شناسایی شده، افزایش یافتند اما تعداد افراد بهبود یافته نیز افزایش پیدا کرده است و تعداد قابل توجهی را ترخیص کردیم، تاکنون ۳۰ نفر بهبود یافته را در قم ترخیص کردیم.

نمکی ادامه داد: سامانه ۴۰۳۰ به جای ۱۹۰ از امروز برای پاسخگویی به سوالات کرونایی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام راه اندازی شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی