7 مرکز ارائه خدمات سرپایی به مراجعان مشکوک کرونا در شیراز فعال است 


7 مرکز ارائه خدمات سرپایی به مراجعان مشکوک کرونا در شیراز فعال است 

شیراز - ایرنا- معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مورد بیماری کرونا ، از اختصاص 7 مرکز خدمات جامع سلامت در شیراز برای ارائه خدمات سرپایی، به مراجعان مشکوک به کرونا ویروس خبر داد.

عبدالرسول همتی روز چهارشنبه با اشاره به بسیج مجموعه دانشگاه برای ارائه خدمات پیشگیرانه بیماری کرونا گفت: در این زمینه ۳۵ مرکز خدمات جامع سلامت در استان فعال شده اند و هفت مرکز ارائه خدمات سرپایی نیز مطابق با دستورالعمل مصوبات کارگروه دانشگاهی مقابله با گسترش پیشگیری از بیماری کرونا - کووید_۱۹ با حضور پزشک، پرستار، مسوول پذیرش و خدمتگذار پیش بینی شده است.

دکتر همتی اعلام کرد: مرکز خدمات جامع سلامت «بوستان» در شهرک گلستان، مرکز خدمات جامع سلامت «میرزایی» در شهرک بهشتی، مرکز خدمات جامع سلامت «حر ریاحی» واقع در محله دهپیاله، مرکز خدمات جامع سلامت «فاطمه الزهرا(س)» واقع در خیابان همت جنوبی، مرکز خدمات جامع سلامت «حضرت ابوالفضل(ع)» واقع در بلوار نصر، مرکز خدمات جامع سلامت «احمدبن موسی(ع)» واقع در محله قلعه نو و مرکز خدمات جامع سلامت «سعدی» در محله سعدی، هفت مرکز ریفرال سرپایی مطابق با دستورالعمل مصوبات کارگروه دانشگاهی مقابله با گسترش پیشگیری از بیماری کرونا ست.

ملاقات ممنوع

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اممنوعیت ملاقات عمومی در بیمارستان های شیراز را اعلام کرد و گفت: به استناد مصوبه نشست کمیته دانشگاهی کویید۱۹، تا اطلاع ثانوی ملاقات عمومی در تمام بخش های مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان های مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز ممنوع شد.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: با توجه به مصوبه نشست کمیته دانشگاهی کویید۱۹، به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس بیماری کرونا، ملاقات عمومی در تمام بخش ‌های مراکز آموزشی و درمانی، تمامی بیمارستان های دانشگاهی و غیردانشگاهی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز ممنوع شده است.

دکتر اکبری با بیان اینکه این تصمیم در راستای کنترل بیماری و شیوع آن گرفته شده، از شهروندان خواست تا در خصوص اجرای هرچه بهتر این مصوبه، مسوولان این دانشگاه را یاری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مستمر شهروندان گرامی و رعایت دستورالعمل ابلاغی، به زودی شاهد کنترل و ریشه کنی این بیماری در سطح کشور باشیم.

نتیجه آزمایش اولیه سه بیمار مشکوک به ویروس کرونا در شیراز مثبت بوده است.برای تشخیص قطعی، آزمایش این افراد به تهران فرستاده می‌شود اما حال این سه نفر خوب است که یکی از آنها تحت مراقبت خانگی قرار دارد و ۲ نفر دیگر بستری هستند.

حدود ۵۰ بیمار دارای علائم عفونت تنفسی نیز در بیمارستان علی اصغر شیراز که برای مقابله با گسترش ویروس کرونا اختصاص یافته هم اینک تحت مراقبت قرار دارند و آزمایش‌های لازم برای مشخص شدن ابتلا یا عدم ابتلای آنها به ویروس کرونا انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!