مرکز پاسخگویی به سوالات کرونا ویروس در سمنان راه اندازی شد


مرکز پاسخگویی به سوالات کرونا ویروس در سمنان راه اندازی شد

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: مرکز تلفنی شبانه‌روزی پاسخگویی به سوالات کروناویروس (KOVID-19) این دانشگاه روز چهارشنبه راه اندازی شد.

دکتر نوید دانایی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از راه‌اندازی این مرکز را اطلاع رسانی مناسب و در شان شهروندان استان سمنان عنوان و بیان کرد: افزایش سطح آگاهی شهروندان از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز پاسخگویی به سوالات کروناویروس (KOVID-۱۹) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان است.

وی ادامه داد: مرکز پاسخگویی به سوالات کروناویروس با پنج خط تلفن و با حضور پنج کارشناس به شماره تماس ۱۹۰ داخلی ۶ از ساعت ۷:۳۰ الی ۲۳:۰۰ آماده پاسخگویی به سئوالات است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اضافه کرد: تعداد تماس‌های گرفته شده با این مرکز با وجودی که زمان زیادی از راه‌اندازی آن نمی‌گذرد بسیار بالا بوده است به طوری که از دیگر استان‌ها نیز با این مرکز تماس گرفته شده است.

وی گفت: این امر نشان از اهمیت و ضرورت وجود مرکز تلفنی شبانه‌روزی پاسخگویی به سوالات کروناویروس (KOVID-۱۹) دارد.

راه‌اندازی کلینیک مراقبت از بیماری‌های واگیردار در سمنان

دانایی با اشاره به ضرورت وجود کلینیک ویژه بیماری‌های واگیردار در استان سمنان گفت: کلینیک ویژه بیماری‌های واگیردار با هدف مراجعه افراد دارای علائم خاص بیماری‌های واگیردار مانند بیماری کرونا فردا پنج‌شنبه در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: کلینیک مذکور در ضلع جنوبی بیمارستان کوثر سمنان واقع شده است و ایجاد کلینیک مراقبت از بیماری‌های واگیردار در بقیه شهرستان‌های دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: پزشکان دیگر مراکز بهداشتی درمانی در سمنان می‌توانند بیمارانی که دارای علائم بیماری‌های واگیردار از جمله ویروس کرونا هستند را به کلینیک مراقبت از بیماری‌های واگیردار ارجاع دهند تا خدمات لازم را دریافت کنند.

وی از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از فراگیری ویروس کرونا نکات بهداشتی را رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شهروندان به ویژه افراد سالخورده از اماکن عمومی و پرازدهام بپرهیزند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور را اعلام کرد که بر این اساس ابتلای یک نفر در استان سمنان به کرونا اثبات شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است