«دستگاه بخور» هیچ تأثیری در جلوگیری از انتقال کرونا ندارد


«دستگاه بخور» هیچ تأثیری در جلوگیری از انتقال کرونا ندارد
فوق تخصص عفونی با بیان اینکه مرطوب کردن محیط با استفاده از دستگاه‌های بخور، تأثیری در جلوگیری از انتقال کرونا ویروس ندارد، گفت: بهترین راه برای پاکیزه نگه داشتن هوای محیط سرپوشیده، باز گذاشتن پنجره‌هاست.

به گزارش فارس، مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری درباره بیماران مشکوک به کرونای خفیف که به بستری نیاز ندارند و فقط علائم خفیف بیماری در خود احساس می‌کنند، بیان داشت: توصیه می‌شود این افراد با مصرف مایعات، کنترل درجه حرارت بدن و استفاده از تب بر استامینوفن در منزل در بستر خود استراحت کنند.

وی یادآور شد: اگر تب فرد قطع نشود یا دچار تنگی نفس و سرفه خلط دار شوند، باید مجدد به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت توسط فرد بیمار و اطرافیان وی، افزود: شست و شوی مداوم دست و رعایت بهداشت فردی، مهمترین نکته برای جلوگیری از انتقال بیماری تلقی می شود.

مردانی فوق تخصص عفونی با بیان اینکه مرطوب کردن محیط با استفاده از دستگاه های بخور، اثری در جلوگیری از انتقال کرونا ویروس ندارد، گفت: بهترین راه برای پاکیزه نگه داشتن هوای محیط های سرپوشیده باز گذاشتن پنجره ها در ساعاتی از شبانه روز و تهویه مناسب است.

وی با بیان اینکه تغییر دمای هوا در جلوگیری از انتشار ویروس موثر است، توضیح داد: از آنجایی که با گرم شدن هوا تجمعات در محیط‌های سرپوشیده کمتر می‌شود، انتقال بیماری از افراد به یکدیگر کاهش می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)