شمار بهبودیافتگان کرونا از مبتلایان پیشی گرفت/ توصیه سازمان بهداشت جهانی برعدم نگرانی


شمار بهبودیافتگان کرونا از مبتلایان پیشی گرفت/ توصیه سازمان بهداشت جهانی برعدم نگرانی

به رغم رعب و وحشتی که در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا مرم را گرفتار کرده، در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر بهبودیافتگان بیماران این ویروس، و کاهش تعداد مبتلایان جدید هستیم.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ دکتر تئودر آدانوم گربرسوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، با وجود ظهور شیوع کرونا در ایتالیا، ایران وکره‌جنوبی، با سخنان خود ترس از این بیماری همه‌گیر را کاهش داد.

وی گفت: "استفاده از کلمه همه‌گیر، در حال حاضر برای این وضعیت شاید متناسب با واقعیت‌ها نیست، اما مطمئنا می‌تواند سبب ترس شود."

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در ادامه افزود: "گرچه، افزایش ناگهانی میزان شیوع در کشورهای تازه مبتلا شده، بسیار نگران‌کننده است."

گفتنی است که در حال حاضر کره جنوبی شمار مبتلایان خود را 977 مورد اعلام کرده، در حالی که این ارقام تا کنون برای ایتالیا 283 مورد و ایران 95 مورد گزارش شده است.

با وجود اظهارات سازمان بهداشت جهانی، بسیاری از متخصصان بر این باورند که همه‌گیری این بیماری امری اجتناب‌ناپذیر است.

در حال حاضر باید گفت که در مورد مهار این بیماری پیشرفت‌های مثبتی رخ داده است و برای نخستین بار، تعداد بهبودیافتگان در یک روز، از تعداد مبتلایان جدید فراتر رفته است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، در تاریخ 19 فوریه در حالی که آمار مبتلایان جدید در این روز 439 نفر بود، تقریبا 1800 نفر از بیماران قبلی بهبود یافتند.

از آن تاریخ تا کنون این روند ادامه دارد و در حال حاضر با تعداد کمتر از 600 مورد ابتلای جدید و آمار بیشتری از مداواشدگان روبرو هستیم.

شایان ذکر است که شیوع این بیماری به طور عمده در چین کند شده و اقدامات کنترلی مانند قرنطینه کردن در این کشور بسیار کارساز بوده است.

به رغم این پیشرفت چشمگیر، کشورهای مختلف سراسر جهان در حال تلاش برای مهار این بیماری هستند.

تا به امروز، بیش از 2000 مورد مبتلا به کرونا در 30 کشور خارج از چین وجود دارد و در حالی که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده هنوز زود است تا نام این ویروس را یک بیماری همه‌گیر گذاشت، به دولت‌ها هشدار داده تا در حال آمادگی باشند.

در نمودار ارائه شده، تعداد روزانه مبتلایان و بهبودیافتگان جدید ویروس کرونا از تاریخ 21 ژانویه تا 25 فوریه را مشاهده می‌کنید؛

شمار بهبودیافتگان کرونا از مبتلایان پیشی گرفت/ توصیه سازمان بهداشت جهانی برعدم نگرانی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی