نمایشگاه صنایع دستی و نقاشی روی سفال در سقز برپا شد


نمایشگاه صنایع دستی و نقاشی روی سفال در سقز برپا شد

سنندج - ایرنا - نمایشگاه صنایع دستی و نقاشی روی سفال، تخته، سنگ و کاغذ با حضور اهالی هنر و علاقمندان به صنایع دستی در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برپا شد.

هنرمند برگزار کننده این نمایشگاه که سابقه ۱۵ سال کار هنری در کارنامه دارد، عصر چهارشنبه در آیین برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و نقاشی روی سفال اظهار داشت: این نمایشگاه حاصل تلاش و علاقه شدید به هنرهای سفالی و نقاشی است که آخرین اثرها را در قالب این نمایشگاه بروی علاقمندان به نمایش گذاشته‌ام.

گلاله ابراهیمی با بیان اینکه این هنر را نزد عمو یاد گرفته ام و با جدیت کامل به دنبال آن رفتم، افزود: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ قلم صنایع دستی و آثار هنری نقاشی روی تخته، سنگ، جعبه های کوچک و کاغذ را برای بازدیدکنندگان ارایه کردم.

وی با اشاره به اینکه علاقه بیش از حد به هنرهای نقاشی و صنایع دستی، من را مجاب به ادامه و پیگیری این هنر کرد، گفت: برای طراحی یک اثر نیاز به سفال خام و رنگ است و چون نیاز به لعاب دارد، باید بعد از طراحی در کوره قرار گیرد، متاسفانه کوره های محدودی در سقز وجود دارد و ساختن این کوره ها بسیار هزینه بر است.

ابراهیمی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا و نگرانی های مردم در این خصوص و حواشی انتخابات مانع از بازدید علاقمندان به این نمایشگاه می شود که امیدوارم بازدیدکنندگان با رعایت توصه های پزشکی از این نمایشگاه بازدید کنند.

این هنرمند خوش سلیقه با تاکید بر اینکه خرید از این نمایشگاه می تواند بخشی از هزینه های مرا جبران کند، یادآور شد: صنایع دستی های به نمایش گذشته در این نمایشگاه از قیمت های بسیار مناسبی برخوردار است و امیدوارم بازدیدکنندگان ضمن دیدن از نمایشگاه، اثار را هم خریداری کنند.

نمایشگاه صنایع دستی و نقاشی روی سفال در سقز برپا شد

ابراهیمی، جایگاه هنر نقاشی و صنایع دستی را میان سقزی ها بسیار مهم عنوان کرد و گفت: امیدوارم مسوولان محل بهتری را برای چنین نمایشگاه های ایجاد کنند تا بیشترین علاقمند وبازدیدکننده از آن استقبال کنند.

نمایشگاه صنایع دستی و نقاشی روی سفال، تخته، سنگ و کاغذ از امروز تا ۲۰ اسفند ماه جاری ادامه دارد. علاقمندان می توانند برای دیدن هنرنمایی های این هنرمند به نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز مراجعه کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس