کرونا، سفر گروه مرهم به فارس را به تاخیر انداخت


کرونا، سفر گروه مرهم به فارس را به تاخیر انداخت

شیراز-ایرنا-عضو هیات مدیره و مدیرعامل موسسه ملی ندای سلامت مرهم، گفت: سفر اعضای این موسسه خیریه که قرار بود برای انجام عمل جراحی فک و کام به صورت خیرخواهانه از سیزدهم تا هجدهم اسفند 98 به فارس و شیراز انجام شود به دلیل شیوع بیماری کرونا موکول به خرداد 99 شد.

محمدعلی کیانی، چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و احتمال گسترش این بیماری و همچنین جلوگیری از تجمع افراد در محیط بیمارستانی، با تصویب هیات مدیره موسسه ملی ندای سلامت مرهم، سفر اعضای این موسسه به استان فارس و شیراز به تاخیر افتاد و پیش‌بینی می‌شود این سفر بعد از ماه مبارک رمضان و حوالی خرداد ۹۹ انجام شود.

وی با بیان اینکه مسوولان استانی فارس از جمله استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استقبال خوبی از این سفر داشته و در پی آن امکانات خوبی در اختیار این مجموعه گذاشته‌اند، اظهار داشت: آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان این استان در سایت مرهم برای جراحی فک و صورت، ۲ هزار و ۳۰۰ نفر است که با احتساب لیست کمیته امداد و بهزیستی فارس، مجموع متقاضیان جراحی بیش از سه هزار نفر خواهد بود.

کیانی ادامه داد: بی‌شک با توجه به تاخیر صورت گرفته برای انجام این سفر، تا خرداد ۹۹ آمار ثبت‌نام کنندگان و کسانی که در لیست جراحی قرار خواهند گرفت، افزایش می‌یابد.

مدیرعامل موسسه ملی ندای سلامت مرهم اضافه کرد: با بررسی‌هایی که در این زمینه انجام شده، حدود ۲۴۰ نفر از این متقاضیان در سفر آینده اعضای این موسسه به شیراز، تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت.

کیانی گفت: مسوولان استان فارس، بیمارستان‌های نمازی و خلیلی شیراز را با تمام ظرفیت در اختیار گروه مرهم قرار داده‌اند و عمل جراحی در این ۲ مرکز درمانی انجام خواهد شد.

به گفته وی، اعضای گروه مرهم، پنج روز در شیراز اقامت دارند و در این مدت عمل‌های جراحی را به صورت رایگان برای اهالی این استان انجام خواهند داد.

کیانی اضافه کرد: موسسه ملی ندای سلامت مرهم که متشکل از ۸۰ متخصص و فوق تخصص جراحی صورت است، فعالیت خود را از سال ۸۶ آغاز کرد و از آن زمان تا کنون بیش از ۲۴ هزار معاینه فوق تخصصی و چهار هزار و ۸۰۰ عمل جراحی رایگان در سراسر کشور انجام داده است.

کرونا، سفر گروه مرهم به فارس را به تاخیر انداخت

متقاضیان ثبت‌نام کنند

عضو هیات مدیره و مدیرعامل موسسه ملی ندای سلامت مرهم همچنین گفت: متقاضیان و نیازمندان دریافت خدمات رایگان از موسسه مرهم می‌توانند، به صورت الکترونیکی و با ورود به سامانه مرهم در فضای مجازی، درخواست خود را به راحتی و حتی با استفاده از تلفن همراه خود ثبت کنند.

کیانی بیان داشت: تاکنون ۲۶ سفر توسط اعضای موسسه مرهم به استان‌های مختلف کشور انجام شده و اکنون این مجموعه حدود هفت هزار نفر عضو شامل، پزشکان متخصص، فوق تخصص، هیات علمی دانشگاه و کادر درمانی و خدماتی دارد.

او افزود: اگر نیاز باشد بیماری در تهران مورد مداوا قرار گیرد، این کار انجام می‌شود و هزینه‌های آن شامل، حمل و نقل و اسکان بیمار نیز توسط موسسه مرهم تامین خواهد شد.

کرونا، سفر گروه مرهم به فارس را به تاخیر انداختمرهم در خدمت محرومان و اقشار ضعیف

فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو هیات امنای موسسه ملی ندای سلامت مرهم نیز پیشتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مجموعه که متشکل از ۸۰ پزشک متخصص و فوق تخصص جراحی پلاستیک است، سعی دارد با سفر به مناطق محروم به اقشار ضعیف جامعه یاری برساند.

دکتر کامیار اژدری افزود: موسسه مرهم، افراد کم بضاعتی را که از مشکلاتی در صورت و شکاف فک، لب و کام، مشکلات مادرزادی فک و صورت و ... رنج می‌برند، شناسایی و آنها را به صورت کاملا رایگان جراحی و درمان می‌کند.

وی با بیان اینکه این موسسه هیچگونه مساعدت مالی از دولت دریافت نکرده و تمام هزینه‌های درمان را خود پزشکان و خیران نیک‌اندیش تامین می‌کنند گفت: در پی استقبال زیاد مسوولان استان فارس، موسسه مرهم برنامه‌ریزی کرده که به شیراز سفر کند و در سفری پنج روزه با تمام ظرفیت انسانی و تجهیزاتی این مجموعه، هر تعداد بیمار نیازمندی را که معرفی شود مداوا و جراحی کند.

عضو هیات امنای موسسه ملی ندای سلامت مرهم با تاکید بر نبود هیچگونه محدودیتی برای جراحی و درمان بیماران نیازمند در فارس، افزود: مجموعه مرهم هیچ درخواست مالی از کسی ندارد اما این توقع از مسوولان استان فارس وجود دارد که در زمینه بیماریابی این مجموعه را یاری دهند.

اژدری، همچنین به سفر اخیر تیم مرهم به بیرجند اشاره و بیان کرد: تجربه خوبی که در این سفر ایجاد شد این بود که استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد که همه کودکان و افراد نیازمند این استان باید در سفر اعضای این موسسه جراحی شوند و بعد از این سفر نباید فرد نیازمندی در این استان وجود داشته باشد که درمان نشده باشد و این تجربه در فارس نیز می‌تواند تکرار شود.

عضو هیات امنای موسسه ملی ندای سلامت مرهم ادامه داد: امیدواریم شرایط فراهم باشد تا در سفر چند روزه تیم مرهم به شیراز بتوان هر روز بین ۸۰ تا ۹۰ عمل جراحی انجام داد و در پایان کار این مجموعه در شیراز، دیگر هیچ بیمار نیازمندی در فارس نباشد که مداوا نشده باشد.

وی با اشاره به این که این موسسه تنها بیماران نیازمند را مداوا می‌کند، گفت: همه بیماران نیازمند پذیرش می‌شوند و تفاوتی بین ایرانی یا غیر ایرانی بودن بیماران وجود ندارد و تمام افراد نیازمند ساکن در استان فارس فارغ از ملیت و مذهب می‌توانند مداوا شوند.

اژدری بیان کرد: تیم مرهم همه هزینه‌های درمان را از جمله اسکان پزشکان در شیراز و حمل و نقل و ... را بر عهده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دیوونم دیوونم دیوونه حال امشبمو جز تو کی میدونه احسان خواجه امیری