استاندار: رویکرد سرمایه‌گذاری در یزد، صدور مجوزهای بی‌نام است


استاندار: رویکرد سرمایه‌گذاری در یزد، صدور مجوزهای بی‌نام است

یزد- ایرنا- استاندار یزد با اشاره به طولانی بودن بروکراسی اداری برای سرمایه گذاران گفت: به همین دلیل در حوزه‌هایی که فرصت سرمایه‌گذاری وجود دارد مجوز بی‌نام صادر می‌شود تا پس از ورود سرمایه‌گذار، بلافاصله و بدون دغدغه از بروکراسی طولانی اداری، کار اجرایی آغاز شود.

محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در نشست سرمایه‌گذاری نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه یکی از اقدامات در حال اجرا در حوزه سرمایه‌گذاری، تهیه اطلس سرمایه‌گذاری است افزود: این اطلس نمایی شفاف از فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به سرمایه گذاران ارائه و فرصت‌های سرمایه گذاری را به دستگاه ها ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه سرمایه‌گذاری حوزه شهرداری‌ها گفت: شهرداری‌های استان دریایی از فرصت‌های سرمایه گذاری هستند و باید استفاده از این ظرفیت در دستور کار مسوولان امر قرار گیرد.

این مسوول بیان داشت: چارچوب هایی در این زمینه مشخص شده و بر این اساس در سال ۹۹ تا تعیین تکلیف نوع سرمایه‌گذاری در پهنه ها، از واگذاری زمین خودداری می‌شود.

طالبی با اشاره به اینکه برای صدور مجوز سرمایه‌گذاری نباید محدودیتی وجود داشته باشد اظهار کرد: این محدودیت‌ها فقط در شرایط خاص و در صورت عدم موافقت دستگاه‌هایی همچون محیط زیست و آب منطقه‌ای اعمال شود.

در یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور بیش از هزار پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد وجود دارد که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال ۳۵ هزار نفر فراهم می‌شود .

در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد وجود دارد .

تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا و صادرات بیش از ۴۲۰ قلم آن به بیش از ۹۰ کشور جهان ، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد ، رتبه دوم تولید محصولات نساجی ، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی ، ترمه و روفرشی از جمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

در سال‌های اخیر یکی از عمده‌ترین بخش‌هایی که سرمایه گذاری‌های کلان داخلی و خارجی در آن صورت گرفته انرژی خورشیدی است و از این لحاظ یزد با توجه به مدت زمان بالای تابش نور خورشید ، بهشت انرژی خورشیدی کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی