کارگروه مقابله با محتکران و اخلالگران نظام اقتصادی در کرمان تشکیل شد


کارگروه مقابله با محتکران و اخلالگران نظام اقتصادی در کرمان تشکیل شد

کرمان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از تشکیل کارگروه مقابه با محتکران و اخلاگران نظام اقتصادی از طریق احتکار و عدم عرضه مواد بهداشتی در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، دادخدا سالاری روز چهارشنبه در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: از باب مدعی العمومی و در جهت مقابله با محتکران و اخلاگران در نظام اقتصادی از طریق احتکار و عدم عرضه مواد ضد عفونی کننده و تجهیزات ایمنی از قبیل ماسک و دیگر ملزومات پیشگیری از بیماری کرونا کارگروهی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل شد.

وی ادامه داد: این کارگروه به تصدی یکی از معاونین دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، قضات ویژه، مامورین اداره کل اطلاعات استان و سازمان اطلاعات سپاه از باب پشتیبانی اطلاعاتی، پلیس از باب پشتیبانی انتظامی و عملیاتی، تعزیرات حکومتی استان، صدا و سیمای مرکز کرمان و دانشگاه علوم پزشکی از باب نظارت بر مراکز پزشکی به صورت شبانه روزی از کلیه مراکز عرضه مواد بهداشتی، داروخانه ها و انبارها بازدید می کنند.

سالاری بیان کرد: با متخلفین و مجرمین از باب اخلال در نظام اقتصادی و عدم عرضه مایحتاج ضروری مردم برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

این مقام قضائی اظهار داشت: انبارها و داروخانه هایی که نسبت به احتکار لوازم بهداشتی اقدام کرده باشند پلمب و اقلام بهداشتی با دستور مقام قضائی در جهت رفع نیازها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی اعلام کرد: عمده کمبود بازار واقعی نبوده و ناشی از اقدامات برخی مجرمین در جهت فعالیت های نامشروع اقتصادی و سوء استفاده از نیازهای مردم می باشد و دستگاه قضائی از باب اخلال در نظام توزیع اقلام مورد نیاز مردم به این موضوع ورود پیدا کرده و پرونده ها خارج از نوبت رسیدگی می شود.

سالاری با بیان اینکه در جهت عدم دغدغه متولیان عملیاتی قاضی در صحنه تمام عملیات ها حضور خواهد داشت،گفت: قانون گذار برای مقابله با این جرائم حبس، جزای نقدی، شلاق، و مصادره اموال را پیش‌بینی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)