برطرف شدن کمبود کالای بهداشتی با راه‌اندازی خط تولید آن در خوزستان


برطرف شدن کمبود کالای بهداشتی با راه‌اندازی خط تولید آن در خوزستان

اهواز - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت کالاهای بهداشتی کمبود آن در بازار است گفت: کمبود کالاهای بهداشتی در خوزستان با راه‌اندازی خط تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا امیر حسین نظری روز چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری این استان بیان کرد: با چند تولید کننده در خوزستان صحبت شده تا برای تولید مواد ضدعفونی کننده و کالاهای بهداشتی ورود کنند تا مشکل کمبود این کالاها برطرف شود.

وی بیان کرد: برای کنترل بازار در بهمن امسال ۲۱ هزار و ۴۵۰ بازرسی از بازار خوزستان انجام گرفت و یک هزار و ۶۰۵ پرونده تخلف با ارزش ۱۳۲ میلیارد ریال تشکیل شد.

لزوم ایجاد جایگاه‌های موقت توسط شرکت‌های توزیع گاز مایع

رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: همچنان در بخش توزیع گاز مایع در خوزستان با مشکلاتی روبه رو هستیم به همین منظور ضروری است که شرکت‌های توزیع گاز مایع در این استان جایگاه های موقتی را ایجاد کنند تا مردم راحت‌تر این گاز را تهیه کنند.

وی گفت: شرکتی مثل ایران گاز با وجود داشتن سهمیه مناسب گاز مایع همچنان در بحث توزیع دچار مشکل است.

نظری ادامه داد: از سوی بازرسان این سازمان پرونده‌های تخلفی از شرکت های توزیع گاز در خوزستان تشکیل شده است.

وی افزود: در مناطق شمالی خوزستان همچون لالی و اندیکا با مشکل تامین و توزیع گاز مایع روبه رو هستیم.

کاهش ۷۰۰ تنی سهمیه گاز مایع در خوزستان

رییس گروه اقتصادی اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: در اسفند جاری ۷۰۰ تن گاز مایع نسبت به ماه های گذشته در خوزستان کاهش یافته است.

محمد امین مکوندی ادامه داد: سهمیه گاز مایع در خوزستان در اسفند نسبت به ماه های گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: هم اکنون که مناطق مختلف خوزستان به دلیل سرما به گاز مایع نیازمند هستند مشکل توزیع و تامین گاز باید برطرف شود.

ایجاد هشت بازارچه میوه و تره بار در اهواز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز گفت: چهار بازارچه میوه و تره بار در اهواز جانمایی شده و تا پایان امسال بهره‌برداری خواهند رسید.

علیرضا عالیپور با اشاره به اینکه این تعداد بازارچه برای رفاه حال شهروندان در ایام عید بهره برداری می شوند ادامه داد: این بازارچه ها در مناطق پاداد، ملی راه، خیابان ۱۷ شرقی کیانپارس و میدان کارگر اهواز جانمایی شده‌اند.

وی گفت: چهار زمین دیگر نیز برای راه اندازی چهار بازارچه میوه و تره بار در اهواز در دست بررسی است که این تعداد نیز تا پایان امسال راه‌اندازی خواهند شد.

عالیپور ادامه داد: ۱۸ بازارچه در اهواز وجود دارد که فهرست آنها را در اختیار ستاد تنظیم بازار خوزستان قرار خواهیم داد تا در ایام عید از فضای آنها برای توزیع میوه و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استفاده شوند.

نبود کارخانه تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی در خوزستان و تقاضای بالای مردم برای خرید کالاهای بهداشتی به دلیل وقوع پدیده کرونا ویروس در این استان از عوامل کمبود و افزایش قیمت این کالاها در بازار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا