شرکت ایران ایر پرواز تهران - بجنورد را لغو کرد


شرکت ایران ایر پرواز تهران - بجنورد را لغو کرد

بجنورد- ایرنا- شرکت ایران ایر پرواز روز چهارشنبه تهران - بجنورد را به علت شرایط نامناسب آب و هوایی و کاهش دید لغو کرد.

مسوول روابط عمومی فرودگاه بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرکت حتی تلاش کرد این پرواز را با تاخیر انجام دهد تا شرایط آب و هوایی مساعد شود اما ناگزیر به لغو آن شد.

امیر سنخواستیان با بیان اینکه قرار بود امروز ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه این شرکت هواپیمایی از تهران به مقصد بجنورد پرواز داشته باشد افزود: امروز شرکت آسمان نیز پرواز تهران به بجنورد را بدون ارائه علت لغو کرد.

بارش برف و باران که از نخستین ساعات بامداد امروز بیشتر مناطق خراسان شمالی را در برگرفته هم‌اکنون با شدت بیشتر در بجنورد ادامه دارد.

شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در سال جاری تعداد زیادی از پروازهای فرودگاه بجنورد را به علت مشکلات فنی، بازرگانی، آب و هوایی و یا بدون اقامه دلیلی خاص لغو کرده اند.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرده است: سامانه بارشی فعال برف و باران که از سه شنبه شب وارد استان شده تا صبح پنجشنبه فعال است.

بر این اساس پیش بینی می شود دمای هوای استان نیز تا فردا ۱۵ درجه سانتی گراد کاهش یابد.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می شوند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان