ثبت‌نام بیش از 4 هزار نفر در سامانه کارورزی آذربایجان‌غربی


ثبت‌نام بیش از 4 هزار نفر در سامانه کارورزی آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: چهارهزار و 283 نفر در سامانه کارورزی استان ثبت‌نام کرده‌اند.

رضا نقی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۶۶ واحد پذیرنده کارورز در استان وجود دارد که در سال جاری یک‌هزار و ۱۸۶ قرارداد با آنها منعقد شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر سامانه ثبت‌نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است و متقاضیان می‌توانند آمادگی خود را از این طریق اعلام کنند.

وی ادامه داد: مبنای تعیین تعداد کارورز بر اساس میانگین تعداد بیمه شدگان ۱۲ ماه گذشته آنها طبق صورت مزد ارسالی به تامین اجتماعی است.

وی اضافه کرد: سقف بهره‌مندی هر کارگاه برای استفاده از کارورز معادل حدکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت : فرصت انتقال مهارت، تجربه و دانش و قابلیت جذب و اشتغال در بازار کار، فرآیندی ۲ طرفه و از مزایای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان به شمار می‌رود.

نقی زاده افزود: این طرح با هدف افزایش مهارت‌آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار کشور از مقطع کارشناسی تا مقطع دکتری از سوی وزارت کار اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح کارورزی زیر مجموعه طرح کارآفرینی و اشتغال کاج برای جوانان است‌، اظهار داشت: جامعه هدف اجرای این طرح، دانش آموختگان در تمامی رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی است.

وی اضافه کرد: طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عاملی برای افزایش روحیه و انگیزه‌ کارآفرینی در میان جوانان است و میزان مهارت و تجربه‌ آن‌ها را در محیط‌های کار افزایش می‌دهد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ‌منظور افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اشتغال جوانان در بنگاه‌های اقتصادی، طرح کارورزی دانش‌آموختگان را به‌عنوان بخشی از برنامه‌های دولت در سیاستگزاری جدید ایجاد شغل در نظر گرفته است.

دولت یازدهم و دوازدهم چند طرح برای افزایش نرخ اشتغال طراحی و در دست اجرا دارد که یکی از آنها طرح کارانه اشتغال جوانان (کاج) است ، این برنامه خود به سه طرح دیگر تقسیم می شود.

یکی از شاخه‌های طرح کاج، کارورزی است که از تیرماه سال ۱۳۹۶ وارد مرحله اجرا شد.

طبق این طرح فرد جویای کار و کارفرما در سامانه ثبت نام می‌کنندو با احصای شرایط، فرد متقاضی کار ، برای گذراندن دوره آموزشی و مهارتی با عنوان دوره کارورزی به کارفرما یا همان واحد پذیرنده معرفی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...