زندان‌های آذربایجان‌غربی از ویروس کرونا پاک است


زندان‌های آذربایجان‌غربی از ویروس کرونا پاک است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان‌غربی گفت: زندان‌های استان از ویروس کرونا پاک بوده و هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آنها مشاهده نشده‌است.

حمزه بروجنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا به زندان‌های استان اندیشیده شده‌است.

وی ادامه داد: تاکنون فردی در استان دچار بیماری نشده و این اداره کل از پیش از شیوع بیماری در کشور نسبت به آمادگی برای تهیه امکانات بهداشتی و تجهیزات لازم برای ضدعفونی اقدام کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت سلامت زندانیان، ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در اداره‌کل زندان‌های استان تشکیل شد و وسایل پیشگیری از جمله ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی و تب‌سنج‌های پیشرفته که با فاصله مطمئن اقدام به گرفتن تب می‌کنند، خریداری و در تمامی زندان‌های استان توزیع شده‌است.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان‌غربی گفت: پس از تشکیل این ستاد به صورت روزانه موضوعات بهداشتی تمامی زندان‌های استان رصد و به حوزه بهداشت و درمان سازمان زندان‌های کشور منعکس می‌شود.

بروجنی با اشاره به ایجاد فضای قرنطینه برای زندانیان تازه وارد و افرادی که از مرخصی باز می‌گردند، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده مکان‌هایی در زندان‌های استان برای نگهداری افرادی که تازه وارد زندان می‌شوند یا از مرخصی برمی‌گردند در نظرگرفته شده که پیش از ورود این افراد از لحاظ سلامتی و نداشتن علایم بیماری کنترل و سپس به بندهای زندان انتقال می‌یابند.

وی اضافه کرد: در خصوص تمدید مرخصی زندانیان تعامل‌هایی با رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی و دادستان ارومیه صورت گرفته که امیدواریم به زودی شاهد موافقت برای تمدید مرخصی و اقدامات بعدی قضایی باشیم.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ آمار مبتلایان به ویروس کرونا درایران به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.

اداره کل زندان‌های آذربایجان‌غربی همزمان با تشکیل سازمان زندان‌های کشور در سال ۱۳۶۴ و تبدیل آن از شورای سرپرستی به سازمان زندان‌ها، در این استان تشکیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...