بیمار کرونایی در سمیرم مشاهده نشده است


بیمار کرونایی در سمیرم مشاهده نشده است

اصفهان - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: تاکنون هیچ بیمار تایید شده مبتلابه ویروس کرونا در این شهرستان مشاهده نشده است.

دکتر علی اصغر صبوحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته چند نفر مشکوک به ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری شدند که بهبود یافتند.

به گفته وی، سه نفر از افراد بهبود یافته مشکوک به این ویروس، قبل از ظهر امروز از بیمارستان سمیرم مرخص شدند.

مدیر شبکه بهداشت سمیرم ادامه داد: چهار نفر نیز هم‌اکنون تحت درمان و مراقبت هستند و آزمایش آنها برای رد یا تایید ابتلا به ویروس به مرکز ارسال شده است.

دکتر صبوحی با بیان‌اینکه وضعیت جسمی و روحی این چهار نفر خوب است، تصریح کرد: بیمارستان سمیرم در سطح اول آمادگی برای مقابله با کروناست و مشکل خاصی در این پیوند وجود ندارد.

وی از مردم خواست تا اخبار در باره این بیماری را از منابع رسمی دنبال و ضمن رعایت اصول بهداشتی و فردی، آرامش خود را حفظ کنند.

به گفته صبوحی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا تنها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سخنگوی این وزارتخانه اعلام می‌شود اما هنوز موردی در سمیرم مشاهده نشده است.

مدیر شبکه بهداشت سمیرم از مسوولان خواست تا خودکارهای مشترک و استامپ‌ها از بانکها و مراکز عمومی را جمع‌آوری کنند و این موارد جدی بگیرند.

شیوع ویروس کرونا، اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و صدها نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

بخش بهداشت و درمان سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تخت خوابی(بیمارستان سیدالشهدا) است.

سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان