انتخابات مجلس یازدهم در نهبندان بدون حاشیه و سالم برگزار شد


انتخابات مجلس یازدهم در نهبندان بدون حاشیه و سالم برگزار شد

بیکی گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بدون حاشیه و سالم در نهبندان به همت ناظرین، مجریان و نامزدها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (7 اسفند) در جلسه تجلیل از دست اندرکاران انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان نهبندان، اظهار داشت: انتخابات دوم اسفندماه سال جاری یکی از انتخابات مهم در مقاطع بعد از انقلاب بود؛ که مورد توجه عوامل داخلی و خارجی نیز بود.

فرماندار نهبندان گفت: مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه با موقعیت شناسی بسیار خوب در این عرصه ورود و مشارکت 80 درصد را داشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: بالاترین رقم میزان مشارکت در سطح استان، مربوط به حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه بوده است که نشان از وحدت و همدلی مردم و مسئولان نظام است.

فرماندار نهبندان بیان کرد: شهرستان نهبندان، مرکز حوزه انتخابیه بود، که تمام ابزارها و پتانسیل های موجود را برای برگزاری انتخابات سالم را به کار گرفت؛ انتخابات نهبندان، چهار مولفه صحت و سلامت انتخابات، امنیت، حضور و مشارکت حداکثری و رقابتی بودن را داشت.

بیکی با بیان اینکه 65 هزار و 576 نفر واجد الشرایط رای دادن داشتیم، گفت: 36 هزار و 190 نفر در حوزه نهبندان و 29 هزار و 393 نفر هم در سربیشه واجد شرایط رای دادن بودند، که در مجموع 52 هزار و 170 تعرفه در انتخابات مصرف شد.

فرماندار نهبندان بیان کرد: از این رقم 52 هزار و 130 تعرفه صحیح بود که در نهایت «مصطفی نخعی» با 17 هزار و 341 برگه رای صحیح بالاترین رای یعنی حدود، 34 درصد آرای حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه را به خود اختصاص داد.

بیکی تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که افتاد، دستگاه های احراز هویت در این دوره از انتخابات بود که خوب عمل کردند و درصد خطای پایینی داشتند، 52 هزار و 47 هزار استعلام به شکل آنلاین انجام شد که نشان دهنده پوشش خوب مجریان انتخابات بوده است.

وی ادامه داد: همچنین پنج هزار و 118 استعلام آفلاین داشتیم که نسبت به پراکندگی و وسعت شهرستان آمار مناسبی است، 51 درصد شرکت کنندگان زن و 49 درصد آقایان بودند که در حوزه انتخابیه نهبندان این درصد از رای دهندگان، نسبت به کشور تفاوت داشت.

فرماندار نهبندان بیان کرد: ترتیب سنی رای دهندگان بین 25 تا 35 سال یعنی جوان، بیشترین آمار شرکت کننده در انتخابات در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه بوده است و 13 هزار و 608 نفر در سنین بین 25 تا 35 سال در رده دوم حضور مردم در انتخابات بود.

وی افزود: 11 هزار و 353 نفر هم بین سنین 35 تا 45 سال و 45 تا 55 سال سن نیز آمار بعدی است که بیشترین حضور را داشتند، افراد 95 سال سن به بالا هم 32 نفر بودند که در انتخابات شرکت کرده بودند.

وی تاکید کرد: انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و امیدواریم روزهای آینده؛ روزهای توسعه، همکاری، تعامل و پیشرفت برای جامعه و منطقه باشد چراکه همه باید در هر مسئولیتی که هستند کمک کننده باشند.

وی گفت: حاکمیت آرامش در شهر در اولویت روزهای انتخابات در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه بود و سعی شد، مباحثی که سبب عدم پیشرفت و سرعت مناسب در امور شود را حذف کنیم و یکی از دلایل آرامش انتخاباتی علی رغم رقابتی بودن در این حوزه، این بود که همه متولیان امر انتخابات، در مسیر توسعه منطقه گام برداشتند.

فرماندار نهبندان گفت: یکی از مولفه های حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای، حضور نامزدهای مختلف است که جای تقدیر دارد؛ در مسیر توسعه از پیشنهادات آن ها هم استفاده خواهد شد چراکه نیازمند تمام افکار گروه ها و تشکل ها داریم.

بیکی خاطر نشان کرد: نقش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ویژه است و این دوره یک نماینده جوان در این حوزه انتخابیه منتخب شد که باید از این شرایط استفاده کرد و عقب ماندگی های موجود را جبران کرد.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری های بخش خصوصی و اجرای پروژه های ملی نشان از نگاه ویژه استاندار خراسان جنوبی به این نقطه از استان است و به شکل ویژه تر، نگاه رهبری به شهرستان نهبندان که مهم است، چراکه یک پیام تاریخی دارد، لذا نگاه مسئولان به این نقطه از خراسان جنوبی بادی ویژه تر باشد.

فرماندار نهبندان گفت: انتخابات بدون حاشیه و سالم در نهبندان به همت ناظرین، مجریان و نامزدها برگزار شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: شیرینی انتخابات، حضور مردم در صحنه است که با حضور خود شور و نشاط تزریق می کنند، لذا هر کس فرصت خدمتگزاری دارد باید با صداقت انتخابات را برگزار کند تا کسی نتواند بر آن خدشه و ابهام وارد کند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...