تاکید جهانگیر بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود کرونا به زندان‌ها


 تاکید جهانگیر بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود کرونا به زندان‌ها

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: حفظ سلامتی زندانیان و رسیدگی به وضعیت بهداشتی زندان‌ها از حقوق زندانیان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان زندان‌ها، اصغر جهانگیر درنشست سراسری با مدیران کل ستادی و استانی که ازطریق ویدئو کنفرانس برگزارشد با تأکید براینکه ما در قبال تأمین امنیت، سلامت و تربیت زندانیان حساس هستیم، گفت: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به زندان‌ها و اقدامات فوق العاده بهداشتی از جمله ضد عفونی کردن روزانه و مستمر بخش‌ها و وسایل مورد نظر و قرار دادن وسایل بهداشتی در دسترس زندانیان و ارائه آموزش‌های لازم به زندانیان و زندانبانان برای خود مراقبتی و نیز تشکیل کمیته‌های سلامت در زندان ها برای کنترل و مراقبت از وضعیت سلامت زندانیان به صورت شبانه روزی برای شناسایی افراد در معرض خطر انجام شود؛ به نحوی که با شنـاسایی و تشخیص اولیه پزشکان زندان نسبت به جداسازی و سایر اقدامات بهداشتی و درمانی افراد بدون فوت وقت اقدام کمند.

وی خطاب به مدیران زندان‌های سراسر کشور گفت: با توجه به شرایط موجود از اعزام غیر ضروری زندانیان به مراجع قضایی بدون هماهنگی‌های لازم خودداری کنید. همچنین تمامی بازدیدها از زندانها به جز مراجع قضایی و مراجع بهداشتی ودرمانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی لغو می شود.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: انتقال زندانیان به زندان دیگر فعلاً برای حفظ سلامت زندانیان متوقف و انجام ملاقات‌های خانواده‌­ها تا گذر از این شرایط صرفاً با هماهنگی های لازم و با تدابیر بهداشتی به ملاقات های کابینی محدود شود.

وی افزود: کنترل کامل اماکن بهداشتی، درمانی و همچنین اماکن طبخ غذای زندانیان، کنترل ویژه بر روی مواد غذایی در بدو ورود به زندان ها ازجمله اقداماتی است که مدیران زندان ها علاوه بر رویه های جاری بهداشتی و درمانی باید اجرا نمایند.

جهانگـیر با اشـاره به بخشنامه صـادرشـده درخصوص رصـدکامل وضعیت سلامتی زندانیان ومعاینه افراد مشکوک ، خواستار ارائه گزارش روزانه توسط مدیران کل استان ها درخصوص وضعیت سلامتی زندانیان و اقدامات انجام شده برای آنها شد.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: با فرا رسیدن روزهای پایانی سال و وضعیت اقتصادی کشور، باید توجه بیشتری به خانواده زندانیان داشته باشیم و نباید هیچ خانواده نیازمندی در انجمن های حمایت بدون توجه و حمایت لازم مادی و معنوی باقی بماند.

جهانگیر با اشاره به اجرای طرح پابندهای الکترونیک گفت: یکی از بخش هایی که خیرین عزیز می توانند در آن حضور داشته باشند، تهیه این پابندها برای استفاده زندانیان واجـد شرایط است چرا که با اینکاربه جـای آزادی یک زندانی با حبه کردن یک پابند تا سالیان زیاد زندانیان بیشتری را می توانند حمایت نمایند.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: یکی از وظایف مهم مدیران زندان ها حضورمداوم در بین زندانیان و بررسی پرونده های آنان است.

جهانگیر از مدیران ومددکاران زندان ها خواست ضمن دیداربا تمامی زندانیان وبررسی پرونده های آنان از تمامی ظرفیت­های قانونی برای ارائه تسهیلات حقوقی برای آنان با هماهنگی مراجع قضایی اقدام نمایند.

وی تأکید کرد: صرف شنیدن سخنان زندانیان کافی نیست و باید پیگیری های لازم تا زمان حصول نتیجه انجام شود تا خدای ناکرده هیچ فردی بدون دلیل ولو برای یک ساعت درزندان نماند واگر امکان استفاده آنان از تسهیلات قضایی وجود دارد ازآن بهره مند شوند.

رئیس سازمان زندان‌ها درپایان با اشاره به آماده شدن طرح تحول در زندان‌ها گفت: این طرح که با هدف توسعه خدمات قضایی، برنامه های اصلاحی وتربیتی و ارتقاء نظم وامنیت درزندان ها طراحی شده است به زودی پس از تأیید ریاست محترم قوه قضائیه ابلاغ خواهد شد.

پس ازسخنان رئیس سازمان زندان‌ها تعدادی از مدیران به طرح پرسش ها و نظرات خود پرداختند./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی