نشست مشترک سفرای خارجی مقیم تهران با مسئولان وزارت بهداشت


 نشست مشترک سفرای خارجی مقیم تهران با مسئولان وزارت بهداشت

به ابتکار وزارت امور خارجه بعد از ظهر امروز نشستی با شرکت نماینده سازمان جهانی بهداشت، مقامات وزارت بهداشت کشورمان و با دعوت از سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به ابتکار وزارت امور خارجه بعد از ظهر امروز (چهارشنبه ۷ اسفند) نشستی با شرکت نماینده سازمان جهانی بهداشت، مقامات وزارت بهداشت کشورمان و با دعوت از سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه برگزار شد. در این جلسه شرکت کنندگان در جریان آخرین اقدامات پیشگیرانه و درمانی مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران قرار گرفتند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت طی سخنانی در این نشست اظهار کرد: ایران از ظرفیت های لازم بنیادین برای مدیریت این بیماری برخوردار است.

مدیران وزارت بهداشت کشورمان نیز در این جلسه ضمن ارائه آخرین وضعیت مقابله با ویروس کرونا در ایران ، بر تعهد و پایبندی کشورمان به مقررات شناخته شده بین المللی در حوزه بهداشت تاکید کردند.

همچنین بر این نکته تاکید شد که ایران واجد تمامی توانمندی های فنی و تخصصی لازم برای مقابله با کرونا می باشد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این نشست توانمندی و عملکرد ایران را یک نمونه موفق و مثال زدنی در جهان و منطقه ذکر کرد.

با توجه به اقدامات شفاف کشورمان در این زمینه و اطلاع رسانی کافی و موثر درخصوص این بیماری درخواست مقامات بهداشتی و ذیربط و همچنین نماینده سازمان جهانی بهداشت از جامعه جهانی احتراز از اعمال تضییقاتی فراتر از استانداردها و مقررات بین المللی بویژه در حوزه تعاملات تجاری بود.

وزارت بهداشت کشورمان طی این نشست همچنین فهرستی از اقلام مورد نیاز برای کنترل، درمان و مهار بیماری کرونا را به نمایندگان کشورهایی که علاقمند به کمک رسانی در این زمینه هستد ارائه کرد.

حاضرین همکاری های بین المللی و حفظ رویکرد بهداشتی به موضوع کرونا را عناصری کلیدی در مقابله با این بیماری برشمردند.

در پایان این نشست سفرای حاضر سئوالات خود را با مقامات ایرانی مطرح کردند./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام