سیل به 170 پل در همدان خسارت زد


سیل به 170  پل در همدان خسارت زد

همدان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: سیلاب دو روز گذشته به دهانه 170 پل بزرگ و کوچک در این استان خسارت زد.

علیمردان طالبی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ریزش باران و بروز سیلاب در روزهای دوشنبه تاکنون به بخشی از تاسیسات زیربنایی و شریان های حیاتی، واحدهای مسکونی و تجاری و سایر بناها، بخش کشاورزی، دامداری، شیلات و امور عشایر خسارت زد.

وی اضافه کرد: همچنین این سیلاب خسارت هایی را نیز به وسایل نقلیه، راه های ارتباطی و تجهیزات و امکانات وارد کرده و تیم های امدادی به ۲ هزار و ۱۲۶ تَن در چند روز گذشته امداد رسانی کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان افزود: طبق اعلام جمعیت هلال احمر به ساکنان واحدهای دچار آبگرفتگی در شهرستانهای نهاوند، ملایر، اسدآباد، کبودراهنگ و تویسرکان امداد رسانی شد که میزان خسارت به خانه ها در حال ارزیابی است.

طالبی گفت: در بخش کشاورزی به مزارع، باغ ها، جاده های بین مزارع، اصطبل ها و جایگاه های دام، طیور، شیلات و علوفه خسارت وارد شده که هم اینک میزان خسارت به طور دقیق محاسبه نشده است.

وی بیان کرد: در بخش جاده و راه های مواصلاتی نیز خسارت هایی به آنها به ویژه پل ها وارد شده است و برای کنترل سیلاب و جلوگیری از آبگرفتگی مناطق مسکونی تعدادی از پل ها نیز تخریب شدند.

مدیرکل مدیریت بحران همدان افزود: بروز آسیب به ۱۶۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی و ۱۸ دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری نیز به مدیریت بحران گزارش شده است.

وی اضافه کرد: هشدارهای لازم به دستگاه های عضو مدیریت بحران داده شد همچنین نشست فوق العاده اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در شهرستان نیز به ریاست فرماندار تشکیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟