نیروهای هلال احمر آستارا پیشگیری از کرونا را آموزش دیدند


نیروهای هلال احمر آستارا پیشگیری از کرونا را آموزش دیدند

آستارا - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: 40 نفر از امدادگران، داوطلبان، جوانان، نجاتگران و کارکنان این جمعیت روش‌های پیشگیری از کرونا را برای ارائه به دیگران آموزش دیدند.

حسین خورشیدی روز چهارشنبه در حاشیه این دوره آموزشی در جمعیت هلال احمر آستارا گفت: این دوره به مدت سه ساعت با هدف حفاظت از اعضا، داوطلبان و جوانان هلال احمر و آموزش مردم برگزار شد.

وی اضافه کرد: سامانه آموزش پیشگیری از کرونا به آدرس http://corona.irimc.org از سوی جمعیت هلال احمر جهت شرکت مردم در دوره آنلاین آموزشی راه اندازی شده است.

مسئول واحد بیماری های شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: گام اول پیشگیری از ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و شستشوی دستهاست و با افزایش مقاومت بدن، سیستم ایمنی در برابر این بیماری و سایر بیماری ها مقاومت می کند.

یاسر شیرزاد افزود: کرونا حتی از ویروس آنفلونزا که در پاییز شایع شده بود، ضعیف تر است اما هراس افکار عمومی از آن زیاد است و باید آگاهی عمومی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا به مردم آموزش داده شود.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)