توجه به ورزش جوانان بی‌تفاوتی این قشر را کمرنگ می‌کند


توجه به ورزش جوانان بی‌تفاوتی این قشر را کمرنگ می‌کند

بندرعباس- ایرنا- ورزش روحیه استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و مطالبه‌گری را در جوانان تقویت و بی‌تفاوتی آنان را نسبت به مشکلات اجتماعی جامعه کمرنگ و از بین می‌برد.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگانگفت: امر به ورزش طبق تعالیم دینی و اسلامی یکی از مصداق‌های مهم و از اساسی‌ترین معروفات در جامعه است، زیرا جامعه‌ای که دارای جسم سالم باشد از روحیه سالم نیز برخوردار است.

حجت‌الاسلام حسن کریمی اظهارداشت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه فعالیت‌های امر به معروف و نهی منکر درحوزه ورزش وجود دارد که تحقق آن نیاز به پشتکار، مسوولیت‌پذیری و تلاش مضاعف دارد.

وی افزود: وجود نیروهای جوان و پرانرژی در امور فرهنگی و ورزشی یک سرمایه است و رویکرد اصلی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز بوجود آوردن روحیه مطالبه‌گری و احساس مسوولیت است.

کریمی ادامه داد: اگر روحیه مطالبه‌گری افزایش یابد، آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها نیز کمرنگ می‌شوند.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان ابرازداشت: در خانواده‌ها سالم انحراف جایگاهی ندارد و اگر انحرافی نیز وجود داشته باشد افرادی مطالبه‌گر جلوی تندروی‌ها را می‌گیرند.

کریمی یادآور شد: قشر عظیمی از جامعه ارتباط عمیقی با ورزش دارند و به همین علت استفاده از ورزش در اشاعه معروفات برای الگوسازی مناسب با امور فرهنگی جامعه ارتباط مستقیمی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان نیز با بیان این‌که امر توصیه به سلامت و توسعه ورزش‌های عمومی نیاز به مروج‌های ورزشی دارد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بحث بسیار مهمی است و باید در جایگاه‌های عمومی نمود بیشتری داشته باشد.

محمود رضا امیاری افزود: براساس عمل به واجبات در حوزه ورزش و جوانان برنامه‌های متعددی در کنار فعالیت‌های ورزشی در حوزه آموزش‌های امر به معروف برگزار شده است.

وی اضافه کرد: هم‍‌چنین برای ترویج و توسعه ورزش همگانی در سطح استان و بر اساس توان و ظرفیت این اداره کل کارهای خوبی با رویکرد توجه به معروفات انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!