مطالعات زیست محیطی برای توسعه پسماندهای صنعتی ضروری است


مطالعات زیست محیطی برای توسعه پسماندهای صنعتی ضروری است

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین مطالعات زیست محیطی برای توسعه و دفع پسماندهای صنعتی و ویژه را ضروری دانست و گفت: برای ورود به این حوزه باید از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت به عمل آید.

علی فرخزاد روز چهارشنبه در جلسه کارگروه پسماند اظهار داشت: این در حالی است که گزارش‌های ارزیابی اثرات زیست محیطی به بندهای مزایده واگذاری پسماندهای صنعتی که قرار است به انجام برسد باید افزوده شود و این موضوع به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حوزه جمع‌آوری و دفن زباله‌های صنعتی قرار شد تا ۱۰ هکتار از سایت جمع‌آوری زباله محمدآباد به بخش خصوص از طریق مزایده واگذار شود که این مساله نیز باید در اسرع وقت به انجام برسد تا برای این منظور تنها به یک شرکت خصوصی متکی نباشیم.

این مسوول عمرانی با اشاره به تعطیلی جایگاه زباله‌سوز میرپنجی، افزود: به نظر می‌رسد این تصمیم به خاطر آلودگی هوا صورت گرفته که با گرم‌تر شدن وضعیت جوی جا دارد تا مسوولان اقدام به بازگشایی و فعالیت دوباره این مجموعه کنند تا فصل پاییز سال آینده مکانی از سایت محمدآباد برای آن در نظر بگیریم.

به گفته وی، کار جمع‌آوری و عقیم‌سازی حیوانات موذی نیز در دستور کار دستگاه‌های ذیربط از جمله دامپزشکی، جهاد کشاورزی، شهرداری و محیط زیست نیز قرار بگیرد.

۲۳۰ واحد تولیدی استان قزوین دارای پسماندهای صنعتی هستند

مصطفی صالحی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین نیز در این جلسه گفت: پیش از این پسماندهای ویژه و صنعتی در سطح استان مربوط به ۱۳۷ واحد تولیدی بود که امروز این تعداد به ۲۳۰ واحد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: اقداماتی در خصوص ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این عرصه با کمک تکنولوژی‌های روز برای دفع پسماندهای صنعتی استان قزوین صورت گرفته که با انجام مراحل مزایده، عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

به گفته وی، برای انجام این کار ۱۰ هکتار از اراضی سایت دفن زباله محمدآباد قزوین در نظر گرفته شده است.

صالحی با اشاره به پسماندهای عفونی، گفت: از سال ۸۳ که دولت اعتبارات لازم برای بی خطرسازی این نوع زباله اختصاص داد تاکنون هر ۱۳ بیمارستان استان مجهز به دستگاه‌های بی خطرسازی شده‌اند اما با توجه به هزینه‌های سرسام آور این حوزه، نیازمند ورود برخی دستگاه‌ها از جمله سازمان همیاری شهرداری‌ها جهت تهیه و نصب دستگاه آلات مورد نیاز آن هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک