معاون استاندار: خراسان رضوی مستعد انتقال ویروس کروناست


معاون استاندار: خراسان رضوی مستعد انتقال ویروس کروناست

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: این استان به دلیل رفت و آمد زائران خارجی و همسایگی با برخی کشورهای همسایه مستعد انتقال ویروس کروناست.

حسن جعفری روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی در مشهد با اشاره به تمهیدات لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا در این استان افزود: برخی کشورهای همسایه ما به دلیل نداشتن امکانات نمی توانند ویروس کرونا را تشخیص دهند به همین دلیل آماری در این زمینه ندارند.

وی ادامه داد: برخی کشورهای همسایه نیز به دلایل مسایل سیاسی از اطلاع رسانی در این زمینه خودداری می کنند اما ایران در این زمینه به شکل شفاف اطلاع رسانی کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون ۹ جلسه هماهنگی پیرامون ویروس کرونا در خراسان رضوی برگزار شده و تصمیماتی در این زمینه گرفته شده است.

جعفری افزود: برای پیشگیری از ویروس کرونا هشت کمیته با مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی تشکیل شده است که در حوزه های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: این کمیته ها با شفاف سازی و بدون در نظر گرفتن هر گونه مسایل سیاسی تمامی موارد را به صورت کامل برای مردم این استان اطلاع رسانی می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به شایعه سازی برخی افراد در فضای مجازی گفت: برخی در فضای مجازی به دنبال بحرانی جلوه دادن اوضاع هستند که باید رسانه ها ضمن دعوت مردم به آرامش واقعیتها را به نحو شایسته ای برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا اطلاع دهند.

جعفری با تشکر از حضور مردم در انتخابات دوم اسفند ماه افزود: این انتخابات با کمترین میزان تخلف در مقایسه با دوره قبل آن در این استان برگزار شد که از همه دست اندرکاران تشکر می‌شود.

وی اضافه کرد: مشهد در انتخابات دوم اسفند در بین کلانشهرهای کشور مقام نخست مشارکت مردمی را به خود اختصاص داده که این امر نشان از بصیرت مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی نخستین استان در بین دیگر استانها بود که نتایج انتخاباتی آن در مقایسه با دوره قبل زودتر اعلام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دیروز مجهز به کیت تشخیص ویروس کرونا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا