آموزش سئو خارجی یا سئو آف پیج


آموزش سئو خارجی یا سئو آف پیج

آنچه سبب می‌شود تا در کسب و کارهای اینترنتی که بر مبنای سایت هستند، موفق شوید، بهبود سئو سایت است. برخی از فرآیندها در این بین روی سایت انجام می‌شود، مانند طراحی و عملکرد درونی آن که به بهبود سئو سایت منجر می‌شود؛ اما در این بین سئو خارجی و تغییراتی که در بیرون از مرز وب‌سایت روی آن تأثیر می‌گذارد نیز مهم است.

برای این که بتوان افراد زیادی را به سمت سایت خود هدایت کرد و از نظر موتورهای جستجوگر یک سایت معتبر شناخته شوید، باید بتوانید از روش‌های مختلف در کنار هم بهره ببرید. در این مقاله به سئو خارجی سایت می‌پردازیم و نقش آن در بهبود سئو سایت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سئو خارجی چیست؟

قبل از هر چیز، باید سئو خارجی سایت را بشناسید و مفهوم آن را درک کنید. همان‌طور که اشاره شد، سئو آف پیج، به اقداماتی گفته می‌شود که خارج از مرزهای سایت انجام می‌گیرد و تأثیر آن بر روی سایت مشاهده می‌شود.

به طور کلی تمام فعالیت‌هایی که خارج از یک سایت مورد بررسی قرار می‌گیرند و بر روی جایگاه سایت در موتورهای جستجوگر مانند گوگل، یاهو و ... اثرگذار هستند، سئو off- page می‌گویند.

فاکتورهای مؤثر سئو خارجی شامل افزایش اعتماد، محبوبیت، ارتباط و قدرت وب‌سایت است. این فاکتورها با معرفی سایت شما توسط سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و حتی فروم‌ها ایجاد می‌شود و از نظر گوگل و موتورهای جستجوگر، سایتتان آن‌قدر اعتبار دارد که دیگران هم آن را معرفی و تائید می‌کنند. اکثر این کارها با لینک سازی برای وب‌سایتتان انجام می‌گیرد.

آموزش سئو خارجی

برای این که سئو آف پیج دارای کیفیت بالایی باشد و بتواند شما را به هدف خود برساند، اولین کاری که باید انجام دهید، استفاده از ابزارهایی است که به شما در این زمینه کمک می‌کند. لینک سازی در سئو باید طبق استانداردهای موجود صورت گیرد. برای این کار تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که بسته به پلتفرم مورد استفاده ممکن است متغیر باشد. معمولاً بیشترین استفاده برای سئو خارجی سایت، از محیط سایت‌های دیگر و با تولید محتوا صورت می‌گیرد. البته انواع روش‌های لینک سازی خارجی وجود دارد که ممکن است در پلتفرم‌های دیگر مانند شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، لینکدین و ... وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بهره برد.

برای لینک سازی در سئو اولین مرحله‌ای که باید در نظر داشته باشید، پیدا کردن سایت مناسب است. از این رو هنگامی که قصد دارید برای سئو سایت اقدام کنید و بک لینک‌های معتبر و مناسبی داشته باشید، برای دستیابی به این هدف، سایت میزبان باید از نظر سئو بهینه شده باشد و از طرفی تعداد بازدیدکنندگان بالایی داشته باشد. در این صورت می‌تواند ترافیک سایت شما را بالا ببرد.

همچنین بک لینک‌ هایی که به کمک سئو سایت خارجی دریافت می‌کنید، اعتبار لازم را از نظر موتورهای جستجوگر دارد و همین امر سبب بهبود کیفیت سئو سایتتان خواهد شد.

انواع روش‌های لینک سازی خارجی

همان‌طور که گفته شد، روش‌های بک لینک سازی خارجی تنوع زیادی دارند که رایج‌ترین آن‌ها موارد زیر هستند:

آموزش سئو خارجی یا سئو آف پیج

رپورتاژ آگهی و سئو خارجی سایت

رپورتاژ: یکی از مهم‌ترین روش‌های لینک سازی خارجی که در سئو آف پیج به آن اهمیت زیادی داده می‌شود، رپورتاژ است. اخیراً رپورتاژ به شدت رواج پیدا کرده است و از سایت‌های مهمی که به عنوان سایت‌های معتبر و پربازدید شناخته می‌شوند، برای درج رپورتاژ آگهی استفاده می‌شود.

برای انتشار رپورتاژ آگهی باید ابتدا یک سایت مناسب پیدا کنید. سپس محتوایی متناسب با زمینه کاری سایت میزبان تولید کنید. در این صورت نظر بازدیدکنندگان از سایت، بیشتر به محتوای شما جلب می‌شود. برای درج رپورتاژ می‌توان به صورت رایگان یا خرید رپورتاژ آگهی اقدام کرد. لینک‌های سایتتان را در میانه یا انتهای محتوای قرای می‌دهید و بدین صورت، بک لینک سازی و سئو خارجی برایتان فراهم می‌شود. در این صورت گوگل با توجه به لینک دهی سایت‌های معتبر به سایتتان، اعتبار صفحات شما را افزایش می‌دهد.

برای خرید و انتشار رپورتاژ آگهی میتوانید از پلتفرم انتشار رپورتاژ تریبون استفاده نمایید.

تأثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو آف پیج

شبکه‌های اجتماعی نیز از دیگر روش‌هایی است که برای سئو خارجی سایت می‌توانید از آن بهره ببرید. در این پلتفرم با لینک دادن به سایت می‌توان بک لینک‌های زیادی دریافت کرد. با توجه به این که اکثر افراد در این شبکه‌ها فعالیت دارند و کاربران زیادی دارند، بستر مناسبی را برای سئو خارجی سایت فراهم کرده‌اند. البته این شبکه‌ها ابزاری هم در اختیارتان قرار می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

سایر روش‌های سئو خارجی

روش‌های دیگری مانند ساخت وبلاگ، ایجاد کمپین تبلیغات، درج اگهی در سایت‌های دیگر، بازاریابی محتوا و مواردی از این قبیل نیز در سئو خارجی سایت مؤثر است. علاوه بر این می‌توان از ویدیو در شبکه‌هایی مانند یوتیوب بهره برد. اینستاگرام نیز روش‌های تبلیغاتی تصویری را برای سایت و خدمات و محصولاتتان فراهم می‌کند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

عوامل ارزشمند در سئو خارجی و لینک سازی

این روش‌ها با لینک سازی مؤثر برای سایت کار می‌کنند. اما لینک سازی باید دارای ارزش‌های زیر باشد که بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

- میزان محبوبیت لینک ساخته شده در بین کاربران

- متناسب بودن لینک با سایت لینک دهنده

- اعتبار دامنه سایت میزبان

- تازگی لینک و به روز بودن آن

این عوامل باید هنگام لینک سازی جهت سئو خارجی سایت مدنظر قرار گیرند.

انتهای رپورتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟