سریلانکا، دروازه توسعه تجارت ایران با جنوب شرق آسیاست


سریلانکا، دروازه توسعه تجارت ایران با جنوب شرق آسیاست

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سریلانکا یکی از دروازه های ورود ایران به حوزه جنوب و جنوب شرق آسیا است.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مسعود گلشیرازی در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا، این کشور را یکی از دروازه های ورود ایران به حوزه جنوب و جنوب شرق آسیا دانست و بر ضرورت توسعه تجارت ایران و سریلانکا به منظور کاهش فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم تاکید کرد.

وی با اشاره به استراتژیک بودن موقعیت کشور سریلانکا در منطقه جنوب شرق آسیا، تصریح کرد: متاسفانه به رغم پتانسیل بالای کشور سریلانکا در توسعه روابط ایران با جنوب و جنوب شرق آسیا، تراز تجاری با این کشور منفی است و باید تلاش بیشتری جهت توسعه صادرات ایران در این حوزه صورت گیرد.

سفیر ایران در سریلانکا نیز در ادامه، اتاق بازرگانی اصفهان را جایگاه مناسبی برای افزایش شناخت فعالان اقتصادی اصفهان و کشور سریلانکا از یکدیگر برای توسعه تجاری فی مابین دانست و تصریح کرد: سفارت ایران در سریلانکا آماده انجام همکاری و حمایت های لازم جهت افزایش شناخت متقابل فعالان اقتصادی دو طرف و همچنین توسعه روابط تجاری دو کشور است.

محمد زائری امیرانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، چند فرهنگی بودن را از ویژگی های بارز کشور سریلانکا دانست و گفت: نفوذ در این بازار نیازمند مطالعه عمیق فرهنگ این کشور است.

وی چای را تنها محصول صادراتی این کشور ندانست و تصریح کرد: تولیدات حاره ای از قبیل کائوچو، نارگیل و دیگر تولیدات کشاورزی از پتانسیلهای این کشور است که می توان با سرمایه گذاری اندک در تولید و فرآوری، از صادرات این محصولات به سایر کشورها بهره برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن