داستان عجیب اختراع بستنی یخی/ مخترع بستنی یخی کیست؟


داستان عجیب اختراع بستنی یخی/ مخترع بستنی یخی کیست؟

ایران نوشت: خیلی‌ها به بستنی یخی، آلاسکا می‌گویند که البته این اسم در قدیم بیشتر رایج بود. یخمک هم، هم خانواده بستنی یخی است و طرفداران زیادی بین بچه‌ها دارد.

اگر بهتان بگویم که بستنی یخی را یک بچه 11 ساله اختراع کرده، چه می‌گویید؟ شاید اصلاً برایتان جالب باشد که بدانید بستنی یخی یا همان آلاسکا به‌عنوان یک اختراع ثبت شده. بگذارید داستان آن را برایتان تعریف کنم.
ماجرا به صد سال پیش برمی‌گردد. کودکی یازده ساله به‌ نام فرانک اپرسون اهل امریکا در یکی از شب‌های سرد پاییز فراموش کرد لیوان حاوی آب سودای خود را به داخل خانه ببرد. سودا یا آب کربناته یک نوع نوشیدنی گازدار است که در آن زمان در کشور امریکا از محبوبیت زیادی برخوردار بوده. لیوان سودای فرانک در حالی که تکه چوبی هم داخل آن قرار داشت، تمام شب در خارج از خانه روی ایوان باقی ماند. فردا صبح که فرانک از خانه بیرون آمد، متوجه شد که سودای داخل لیوان یخ زده. او تکه سودای یخ زده را همراه چوبی که داخل آن بود، به دهان برد و آن موقع بود که فهمید خوردن این ترکیب یخی چقدر لذتبخش و گواراست.او این اکتشاف کودکانه‌اش را از یاد نبرد و 19 سال بعد وقتی سی‌ساله شده بود، برای فرزندانش بستنی یخی‌هایی را که فقط خودش درست کردنش را بلد بود با طعم‌های مختلف درست می‌کرد. فرانک بالاخره تصمیم گرفت این کار را به‌عنوان اختراع به‌ نام خود ثبت کند. از آن زمان به بعد بستنی‌های یخی در سراسر دنیا تولید شد و طرفداران زیادی پیدا کرد.
23302
کد خبر 1357260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در