سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع کرونا در کشورهای جهان هشدار داد


سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع کرونا در کشورهای جهان هشدار داد
«کریستین لیندمایر» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با یادآوری این که شیوع کرونا (corona) میتواند در تمامی کشورها روی دهد خاطرنشان کرد که مأموریت این سازمان به ایران به دنبال شیوع این ویروس به تعویق افتاده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این مأموریت برای روز سه شنبه (۶ اسفند ماه ۹۸) اعلام شده بود.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی تاریخ جدیدی برای انجام مأموریت این سازمان در ایران اعلام نکرد.

در همین حال، دفتر سازمان بهداشت جهانی در ایران با مقام های این سازمان در ارتباط است.

لیندمایر ضمن تقاضا از تمامی کشورها برای افزایش سطح آمادگی خود در ارتباط با شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد که این ویروس بر در کشورهایشان می کوبد.

او تأکید کرد که مقام های ملی میتوانند براساس ارزیابی های خود در زمینه میزان خطر، طرح های ملی در مقوله فراگیر بودن این بیماری را به اجرا گذارند.

سازمان بهداشت جهانی همینطور در خصوص شیوع ویروس کرونا در ایتالیا اعلام‌کرد که این کشور تمهیدات مناسبی را برای جلوگیری از گسترش ویروس اتخاذ کرده است.

ایتالیا بیش ترین موردهای ابتلا به ویروس کرونا را در اروپا داراست به طوریکه بیش از ۲۶۰ مورد ابتلا و ۷ مورد مرگ ناشی از آن در این کشور گزارش شده است.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد که تیمی از این سازمان روز سه شنبه در رم با مقام های ایتالیایی در خصوص نحوه پاسخگویی به این بحران گفتگو کردند.

او ادامه داد: اقدامات انجام شده از طرف دولت ایتالیا یا دولت های منطقه ای، اقدامات مقتدرانه ای بوده است و به احتمال زیاد به مهار این بیماری در حد امکان کمک می کند.

سازمان بهداشت جهانی که از زمان اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور چین، هشدارهای بالایی صادر کرده، هنوز این بیماری را فراگیر اعلام نکرده است.

طبق این گزارش، کشور چین ۷۷ هزار و ۲۶۲ مورد ابتلا به کرونا( کووید – ۱۹) را در این کشور اعلام کرده که شامل ۲ هزار و ۵۹۵ مورد مرگ و میر است.

۲۹ کشور دیگر نیز ۲ هزار و ۶۹ مورد تأیید شده از ابتلا به کرونا را گزارش داده اند که شامل ۲۳ مورد مرگ ناشی از آن می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق