داروی ابولا و مِرس برای درمان کرونا موثر است


داروی ابولا و مِرس برای درمان کرونا موثر است
یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت (WHO) نوعی داروی ضد ویروسی و آزمایشی برای مبارزه با مِرس و ابولا را اکنون بهترین گزینه برای درمان کروناویروس (Coronaviruses) جدید اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، داروی ضد ویروسی" رمدزیویر" (Remdesivir)، یک داروی آزمایشی که برای مبارزه با ویروس ابولا ساخته شده است، اکنون تحت آزمایش کارآزمایی بالینی در مبتلایان کروناویروس در کشور چین است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، انتظار میرود داده های این کارآزمایی آزمایشی طی چند هفته آینده دردسترس قرار گیرد.

بروس ایلوارد، معاون دبیرکل WHO در نشست مطبوعاتی خود در پکن اعلام‌کرد: اکنون تنها یک دارو برای درمان کروناویروس (Coronaviruses) وجود دارد که تصور می شود واقعاََ مؤثر باشد و آن داروی ضد ویروسی" رمدزیویر" است.

شرکت Gilead Sciences در دو کارآزمایی از این دارو در بیماران" کووید- ۱۹" با مقامات بهداشتی کشور چین همکاری کرده است. سخنگوی این شرکت دارویی اعلام کرده که اکنون دو مطالعه در حال انجام روی بیماران کووید- ۱۹ است که یکی مربوط به بیماران شدید و وخیم بوده و دیگری مربوط به بیماران با حال عمومی متوسط است که نتیجه هر دو مطالعه در آوریل مشخص می شود.

در ابتدای ماه جاری نیز مؤسسه ملی بهداشت آمریکا (NIH) اعلام‌کرد که داروی" رمدزیویر" میتواند از نوعی کروناویروس در میمون ها جلوگیری کند.

بنا بر گزارش سایت فارماسیتکال تکنولوژی، همینطور بر اساس داده های حاصل از مطالعه انجام شده توسط NIH، در صورتی که این دارو قبل از ابتلا به عفونت ناشی از سندرم تنفسی کروناویروس خاورمیانه (MERS- CoV) تجویز شود، میتواند از آن جلوگیری کند. همچنین در حیوانات آلوده به این عفونت،" رمدزیویر" وضعیت آنها را بهبود بخشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی؛ تولید وطنی افغانستان با بُشکه!