ویروس کرونا آنقدر‌ها هم ترس ندارد


ویروس کرونا آنقدر‌ها هم ترس ندارد

­فوق تخصص ریه و شاغل در بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی: از کرونا نترسیم، کرونا هم مانند بسیاری از بیماری هاست که ممکن است ما در گذشته به آن دچار شده باشیم.

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما؛ مهرناز اسدی در گفتگو با تیتر امشب شبکه خبر از نبرد با ویروس «کرونا» در سنگرهای مختلف گفت و افزود: من و همکاران من در بخش مراقبت های ویژه ی بیماران کرونایی کار می کنیم و برخی از آنها را هم به بخش مراقبت های ویژه می فرستیم که به عفونت های حاد تنفسی مواجه اند.
او گفت: در بیمارستان از کسانی تست می گیریم که علائم ویژه بیماری کرونا قابل مشاهده است. در بیماران کرونایی آبریزش بینی و عطسه کمتر دیده می شود.
او گفت: من و همکاران من در ارتباط مستقیم با بیماران حاد کرونایی هستیم و تا کنون تست ندادم و تست هم نخواهم داد.
اسدی گفت: با اینکه در "آی سی یو" کار می کنم و با بیماران بد حال مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط هستیم تنها به رعایت موارد بهداشتی و فردی اکتفا می کنیم و نگران هم نیستیم. این ترس و نگرانی مردم ناشی از ترسی است که مردم در فضای مجازی به یکدیگر انتقال می دهند.
اسدی با بیان اینکه روزانه ۳ تا ۴ بیماری مبتلا به ویروس کرونا ترخیص می‌شوند، افزود: از ابتدای اسفند تا کنون در بیمارستان امام خمینی ما فقط دو مورد کرونایی منجر به مرگ داشتیم. این دو مورد فوتی هم مشکلات نارسایی کلیه و بیماری قلبی هم داشتند.
این فوق تخصص ریه با بیان اینکه احتمال دارد بیمار ترخیص شده ممکن است در آینده دوباره به این بیماری مبتلا شود، افزود: با وجود بهبود بیماران به آنها توصیه می شود از ارتباط نزدیک با دیگران و حضور در اجتماعات خودداری کنند.
اسدی با بیان اینکه هراس بیش از حد لازم نیست، گفت:چنانچه علائم بیماری کرونا در شخصی مشاهده شوند اقدامات لازم صورت می گیرد.
فوق تخصص ریه استفاده از ماسک های فیلتر دار را برای کسانی که مستقیم با بیماران کرونایی ارتباط دارند ضروری دانست و گفت: مابقی افراد با شست و شوی مرتب دست ها و یا تنفس با ماسک های معمولی کش دار کفایت می کند.
او با بیان اینکه کرونا پایان زندگی ما نیست، گفت: کسانیکه در تجمعات و مراکز شلوغی مانند مترو و اتوبوس تردد می کنند موارد پیشگیری و بهداشتی را رعایت کنند.
او به هموطنان توصیه کرد: بجای نگرانی از بیماری کرونا و دغدغه رژیم غذایی دست از سر موبایل بداریم.
رئیس انجمن علمی سالمندان ایران در گفتگو با "تیتر امشب" از جامعه پزشکان و کار آنان بعنوان "جهاد" نام برد و گفت: سالمندان در طول زندگی خود از پسِ بیماریهای مختلفی برآمده اند بطور حتم از بیماری کرونا هم عبور می کنند.
"احمد دلبری" افزود: مبنای سالمندی عملکرد و سلامت فرد است نه سن شناسنامه ای آنها.
او گفت: سالمندان به خاطر کاهش توان جسمی و ضعف سیستم ایمنی آنها به عکس کودکان، احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر است.
دلبری افزود: سالمندانی که دچار بیماری های قلبی و عروقی، تنفسی، فشارخون و دیابت هستند احتمال ابتلا به بیماری "کرونا" بیشتر است. بیماری ای که ممکن تا یکسال دیگر احتمال درمان نداشته باشد.
رئیس انجمن علمی سالمندان ایران با بیان اینکه خانواده ها و سالمندان بیشتر دچار اپیدمی استرس شدند، گفت: بجای اینکه نگران درمان و پیامدهای بیماری شویم و به اخبارهای مختلف در فضای مجازی توجه کنیم به پیشگیری فکر کنیم و از رسانه های موثق کسب خبر کنیم.
او به سالمندان توصیه کرد بجای پیگیری اخبار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از این فرصت استفاده کنند و داستان زندگی خود را بنویسند و به کار فرهنگی و سرگرمی مشغول شوند.
دلبری افزود: سالمندان برای تقویت جسم خود از ویتامین ها، میوه و سبزیجات بیشتری استفاده کنند و روزانه چندین لیوان آب بنوشند.
رئیس انجمن علمی سالمندان ایران گفت: سرایت بیماری کرونا بسیار کمتر از بیماری سرخک است.
او گفت: در این روزهای سخت سالمندان را بخاطر احتمال خطر ابتلا به کرونا، فراموش نکنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق