بارش باران معابر برخی شهرهای استان کرمانشاه را دچار آبگرفتگی کرد


بارش باران معابر برخی شهرهای استان کرمانشاه را دچار آبگرفتگی کرد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد؛ بارش‌های سیل‌آسا از صبح امروز تاکنون منجر به آبگرفتگی معابر شهرهای کرمانشاه، کنگاور، اسلام آبادغرب، هرسین و صحنه شده است.

جلیل بالایی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همانطور که هواشناسی پیش بینی کرده بود باران های سیل آسا از صبح امروز در سطح استان شروع به باریدن کرد و اکنون در تمامی نواحی استان شاهد بارش باران هستیم.
وی با بیان اینکه از صبح امروز تاکنون ۵۵ میلیمتر باران در شهر کرمانشاه باریده است، گفت: میانگین بارش ها در سطح استان ۵۰ میلیمتر گزارش شده و پیش بینی می شود که تا بامداد روز چهارشنبه حجم بارش ها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.
بالایی اعلام کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت‌های مالی و جانی به دلیل بارش های امروز گزارش نشده است.
وی با اعلام اینکه جاده حمیل به ایلام از صبح امروز بسته شده است، گفت: پس از بارندگی ها در این جاده احتمال ریزش کوه وجود داشت از این رو به منظور جلوگیری از آسیب به مردم این جاده با هماهنگی استانداری ایلام بسته شد.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، جاده های علاقه و سیمره اکنون جایگزین جاده حمیل به اسلام‌آبادغرب شده است.
بالایی تاکید کرد: باتوجه به پیش بینی هواشناسی تمام ارگان های امدادی و اجرایی استان به منظور رویارویی با سیلاب های احتمالی در سطح استان در آماده باش کامل هستند.
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه دیشب در نشست ستاد مدیریت بحران که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: در روزهای آینده بارش شدیدی در سطح استان خواهیم داشت که منجر به آب گرفتگی، سیلاب و ایحاد رواناب می شود.
محمد خسروی افزود: این سامانه در روزهای اخیر بسیار قدرتمندتر شده است که به نظر می رسد ۱۲۰ میلی متر بارش باران در سطح استان داشته باشد.
وی اظهارداشت: اوج بارش ها از بامداد سه شنبه تا بامداد چهارشنبه است که پیش بینی می‌شود در روز چهارشنبه شدت بارش کاهش پیدا کند و پیش بینی می شود در پی فعالیت این سامانه ۹۰ میلیمتر باران در شهر کرمانشاه ببارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا