موارد بهداشتی در ارائه خدمات سفرهای نوروزی استان یزد رعایت شود


موارد بهداشتی در ارائه خدمات سفرهای نوروزی استان یزد رعایت شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: رویکرد سفرهای نوروزی امسال در استان متفاوت خواهد بود و با توجه به بحث شیوع ویروس کووید 19 و مسائلی که ناشی از آن است با اجرای دستورات کشوری باید به خدمت رسانی مسافران نوروزی نیز توجه شود.

محمدعلی طالبی، سه شنبه شب در نشست ستاد خدمات سفر استان یزد، افزود: امسال با توجه به اینکه اکثر نقاط کشور درگیر بیماری کرونا هستند و امروز در استان یزد نیز یک مورد مثبت از این بیماری مشاهده شده، شرایط بهداشتی متفاوت است اما این شرایط نباید مانع خدمت رسانی به مردم شود.

وی ادامه داد: بخش زیادی از فعالان گردشگری برای ایام نوروز برنامه ریزی کرده و تدارک دیده‌اند و اگر همه موارد با یکدیگر دیده نشود با مشکل زیادی در این بخش روبرو شده و تعداد زیادی بیکار خواهند شد.

استاندار یزد گفت: همزمان با مدیریت برنامه‌های نوروزی باید دستورات استانی و کشور در مورد ملاحظات پیشگیرانه در ارتباط با بیماری کووید ۱۹ نیز اجرایی شود.

علی صالحی مدیرکل روابط عمومی استانداری و مسئول کمیته اطلاع رسانی خدمات سفر استان نیز در این نشست گفت: امسال شرایط متفاوت از سال‌های قبل است و موارد بهداشتی زیادی باید رعایت شود و مبنای کار ما فعلا بر این اساس است که مردم بیشتر در خانه بمانند بجای اینکه سفر کنند ولی تابع دستورات استان و کشور هستیم و همراه با دعوت مردم به حفظ آرامش، در زمینه اطلاع رسانی نیز خدمت رسانی خواهیم کرد.

محمد یارمند مسئول کمیته امور شهرهای ستاد سفر استان یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به وسعت مسئولیت ها و وظایفی که بر عهده شهرداری هاست هر ساله اقدامات خوبی از سوی این بخش برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی انجام می شود و دستورالعمل پنجاه بندی به شهرداری ها ابلاغ شده تا با توان بیشتری در جهت ارائه خدمات سفر اقدام کنند و در ورودی شهرها، در زمینه ساماندهی، نظافت و مخصوصا تابلوهای گردشگری و تابلوهای شهر اقدامات بیشتری صورت گیرد.

مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد نیز در این نشست گفت: باوجود همه مشکلات، تعداد گردشگران خارجی استان در سالجاری به ۱۳۰ هزار نفر رسید در حالی که در سال گذشته ۱۰۵ هزار نفر بود و حوادث اخیر همچون سقوط هواپیما و گرانی بنزین و اخیرا کرونا باعث شده بطور کامل فعالیت گردشگری تعطیل شود و هتل‌های ما گردشگر ندارند و اخیرا هم با حجم زیاد کنسلی مواجه هستند البته سلامت مردم در اولویت قرار دارد و جامعه گردشگری نیز در این زمینه همراه خواهد بود.

اصغر نبیل رییس جامعه هتلداران استان یزد نیز در این نشست گفت: بخش ارائه کننده خدمات سفر هم اکنون با بحران مواجه شده و در شرایط موجود مردم سفر نمی کنند و اکثرا هتل های برای شب عید آماده شده و پرسنل و تسهیلات گرفته اند و باید مسئولان به داد گردشگری یزد برسند زیرا با این اتفاقات بخش گردشگری به سمت ورشکستگی پیش می رود و از مسئولان انتظار می‌رود در مورد بیمه و تسهیلات به این بخش کمک کنند.

فرماندار بافق نیز در این نشست گفت: باید با پرهیز از ایجاد هراس و رعایت اصول پیشگیری به مردم امید داده شود تا این مشکلات عبور کنیم، الان همه کشور درگیر هستند.

محمد زاده رحمانی افزود: در شهرستان بافق اقدامات خوبی انجام شده و پایش تصویری ورودی و خروجی روستاهای هدف گردشگری و تامین نقدینگی هتل نیکان و علمدار انجام شد و در سال ۹۷ ایستگاه بافق و امسال ایستگاه مبارکه محوطه سازی شد و هفته سوم اسفندماه نیز نمایشگاه وفروشگاه دائمی صنایع دستی بافق افتتاح خواهد شد.

استان یزد به دلیل موقعیت جفرافیایی در مرکز ایران علاوه بر مقصد گردشگری در کریدور محورهای مواصلاتی شما به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد و بخش قابل توجهی از تردد خودروهای گردشگران از طریق محورهای مواصلاتی این استان انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟