تکمیل زنجیره دام عشایر با ارائه تسهیلات 650 میلیارد تومانی


تکمیل زنجیره دام عشایر با ارائه تسهیلات 650 میلیارد تومانی

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: سالانه 650 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر کشور برای تکمیل زنجیره دام پرداخت می‌شود.

کرمعلی قندالی، امروز سه شنبه ۶ اسفند، در آئین آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی عشایری چاه زرد و خواجه منجیکوه در نهبندان گفت: 95 درصد از مناطق عشایری ایران راه دسترسی دارند و بعضی از راه‌ها نیاز به ترمیم دارد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: سالانه یک درصد از ورودی صندوق به امور عشایر تخصیص داده می‌شود که از ابتدای سال جاری تاکنون 620 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر داده شده و به ازای هر بره، برای پروار بندی 400 هزار تومان پرداخت می‌شود.

رییس سازمان امور عشایر ایران افزود: 53 درصد از عشایر ایران از آب آشامیدنی استاندارد استفاده می‌کنند و طی چهار سال گذشته 600 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد به عشایر کشور اعطا شد.

قندالی اظهار کرد: در سال گذشته تبصره 18 بند (ه) مبلغ 18 میلیون یورو برای آبرسانی امورعشایر با 218 پروژه در نظر گرفته شد که در خراسان جنوبی و در نهبندان و زیرکوه دو پروژه عملیاتی می‌شود و 850 خانوار از آن برخوردار خواهند شد.

وی از ایجاد کارخانه کنسانتره توسط عشایر خبر داد و بیان کرد: وزارت ارتباطات موظف شده 80 درصد از مناطق عشایری را به پوشش تلفن همراه متصل کند.

رییس سازمان امور عشایر ایران یادآور شد: سرانه خراسان جنوبی در مبلغ ریالی مقام نخست را دارد و یکی از استان‌های فعال بوده که در همین راستا به هر اتحادیه 5 میلیارد تومان و هر تعاونی 2 میلیارد تومان تسهیلات ارائه شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جام ملت‌های فوتسال آسیا|ازبکستان حریف ایران در نیمه‌نهایی شد